کلاه‌برداری با تشکیل کمپین‌های جعلی تحت عنوان جمع‌آوری زکات فطریه

فرمانده انتظامی مهاباد از شگردهای کلاه‌برداران سایبری به بهانه جمع‌آوری زکات فطریه، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ «محمد توحیدی» اظهار کرد: کمپین‌هایی جعلی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان جمع‌آوری زکات فطریه برای کمک به افراد بی‌بضاعت ایجاد شده است که بسیاری از آن‌ها واقعی نیست؛ بنابراین توصیه می‌شود فطریه یا کفاره روزه از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده معتبر کشور که توسط رسانه ملی (رادیو و تلویزیون) اعلام می‌شود پرداخت و از پرداخت وجه به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری شود.

وی افزود: ممکن است شهروندان برای پرداخت وجوه زکات فطریه یا کفاره روزه، از بستر اینترنت استفاده کنند؛ بنابراین لازم است افراد مراقب باشند هنگام پرداخت، در دام سایت‌های فیشینگ گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامی مهاباد ادامه داد: اخیراً مشاهده شده است که کلاه‌برداران برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره روزه با هویت جعلی اقدام به ارسال پیام‌های خصوصی به کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌کنند تا از این طریق بتوانند کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به دست نیازمندان برسانند، درحالی که این کمک‌ها به دست نیازمندان نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه شهروندان در برخورد با اینگونه پیام‌ها به آنها اطمینان نکرده و به هیچ عنوان مبلغی به حساب این افراد واریز نکنند، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین جمع‌آوری فطریه و زکات، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

سوق به پرداخت‌های الکترونیکی نظیر پرداخت اینترنتی فطریه

به گزارش ایمنا، دو موضوع مهم توانست مردم را به سمت خریدها و پرداخت‌های الکترونیکی نظیر پرداخت اینترنتی فطریه سوق دهد. یکی از آن‌ها که شاید اصلی‌ترین موضوع نیز می‌تواند باشد، سهولت در امر پرداخت اینترنتی فطریه است؛ دیگری نیز بحران کرونا است که در دو سال گذشته سبب شده تا بسیاری از کسب و کارها بتوانند محصولات و خدمات خود را در بستر اینترنت و از طریق سامانه‌های الکترونیکی ارائه دهند.

این موضوع در حوزه مذهبی و امور خیریه نیز ورود پیدا کرد و درحال‌حاضر، بسیاری از افراد می‌توانند فطریه یا دیگر وجوهات شرعی خود را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین پرداخت کنند. از این رو کسانی که قصد دارند فطریه و کفاره خود را از طریق نرم‌افزارها و سایت‌های مختلف پرداخت کنند، به راحتی می‌توانند این کار را انجام بدهند. سامانه‌ها و سیستم‌های زیادی درحال‌حاضر وجود دارند که شما می‌توانید به صورت غیرحضوری، فطریه خود را در آن‌ها بپردازید.

کد خبر 569226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.