تغییر سیاست‌های دولت قبل، حمل‌ونقل عمومی را دچار چالش کرد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: تغییر سیاست‌های دولت قبل نسبت به دولت پیشین باعث افزایش عمر ناوگان از چهار ونیم سال به ۱۰ سال شده است و حمل‌ونقل عمومی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سال ۹۴ بالغ بر ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان فعال بود که امسال این تعداد به ۶۰۰ دستگاه رسیده است، اظهار کرد: با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس خصوصی در بهترین شرایط ممکن و فعال بودن تمام ناوگان در مجموع ۷۵۰ دستگاه ناوگان فعال در شهر وجود خواهد داشت.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون نه شهری کوچک شده، نه تعداد مسافران کاهش یافته و نه از تعداد معابر کاسته شده است و قاعدتاً باید تعداد اتوبوس‌ها از ۱۲۰۰ دستگاه افزایش می‌یافت که نه تنها این امر محقق نشد، بلکه روند نزولی ناوگان را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تحریم‌ها را از دیگر عوامل مؤثر و مانع جدی در خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی دانست و گفت: تمام قطعات اتوبوس به‌جز اتاقک آن که در داخل ساخته می‌شود، وارداتی است.

وی با بیان اینکه به‌دنبال افزایش قیمت‌ها و تحویل ندادن موتور و گیربکس، کارخانه ساخت اتوبوس در اصفهان تعطیل شد، ادامه داد: در زمان دولت قبل هزینه تولید یک دستگاه اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر این رقم به ۴.۵ میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که در زمان دولت پیشین ۱۷.۵ درصد از هزینه اتوبوس را شهرداری و ۸۲.۵ درصد را دولت با یارانه ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان تأمین می‌کرد.

روحانی از خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خبر داد و خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها تا پایان سال‌جاری به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تزریق می‌شود، البته سالانه باید ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شود تا علاوه بر کاهش طول عمر آن، به سطح استاندارد سر فاصله زمانی رسیدن اتوبوس به ایستگاه برسیم.

وی از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوس خبر داد و گفت: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی از کسری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان عمومی شهر اصفهان خبر داد و افزود: تعطیلی زودهنگام ادارات در ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس دو عاملی شد که با ترافیک مواجه شدیم و اتوبوس‌ها در فاصله زمانی زیاد در ایستگاه حاضر می‌شوند که عامل گلایه شهروندان شده است.

کد خبر 569201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.