جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب توسط ۱۳ تیم زنده‌گیری

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه تاکنون تعداد قابل قبولی از سگ‌های بلاصاحب این شهر جمع‌آوری شده‌اند، گفت: عملیات جمع‌آوری توسط ۱۳ تیم زنده‌گیری در حال انجام است.

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات زنده‌گیری سگ‌های سرگردان و بلاصاحب در سطح شهر به صورت ویژه در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تاکنون نیز بدون وقفه ادامه داشته است، هرچند در ایام نوروز به علت تعطیلات میزان جمع‌آوری کاهش پیدا کرد.

وی افزود: عملیات زنده‌گیری سگ‌ها توسط ۱۳ تیم عملیاتی که به مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز معرفی شده‌اند در حال انجام است، پس از زنده‌گیری سگ‌ها برای نگهداری و عقیم سازی به سایت صفیره منتقل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه معضل سگ‌های سرگردان و بلاصاحب تنها مختص اهواز نیست و این مشکل در استان و تمام نقاط کشور نیز وجود دارد، تصریح کرد: اهواز به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند، زیرا در اطراف این شهر سازماندهی و جمع‌آوری انجام نمی‌شود و سگ‌های زیادی از روستاها و مناطق اطراف وارد شهر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سطح استان باید نسبت به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اقدام کند، ادامه داد: دو مسئله مهم در خصوص زیاد شدن سگ‌ها در سطح شهر وجود دارد؛ اول اینکه این سگ‌ها به راحتی به غذا دسترسی دارند و به آنها غذارسانی نیز انجام می‌شود و دومین علت قرار دادن پسماندهای خانگی در بیرون از منازل خارج از ساعت مقرر است، در حالی که پسماند باید قبل از ساعت ۲۳ بیرون از منزل گذاشته شود و تا وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، کنترل و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب سخت خواهد بود.

ثابت‌قدم با اشاره به دریافت اخباری مبنی بر اینکه عده‌ای از اطراف اهواز سگ‌های بلاصاحب را در نزدیکی این شهر تخلیه می‌کنند، گفت: در چند ماه اخیر تعداد قابل قبولی از سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند، اما با توجه به دلایل ذکر شده همچنان این مشکل وجود دارد، لذا انتظار می‌رود در کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، استانداری خوزستان تمام شهرداری‌های استان را ملزم بهساماندهی سگ‌ها در شهر خود کند.

کد خبر 569172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.