آمار و ارقام تقابل التعاون با تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال التعاون در حالی به مصاف سپاهان می‌رود که سابقه خوبی از تقابل با تیم‌های ایرانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال التعاون عربستان که در سال‌های اخیر موفق شده است در حضور تیم‌های مطرح عربستانی جواز شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد در این فصل سومین تجربه خود را در این مسابقات پشت سر می‌گذارد. التعاون در همه ادوار حضورش با تیم‌های ایرانی هم گروه بوده است که با احتساب بازی هفته گذشته مقابل سپاهان، این تیم در مجموع برابر تیم‌های ایرانی یک پیروزی و ۴ شکست داشته است. التعاون در ۵ تقابل با تیم‌های ایرانی ۷ بار دروازه‌اش باز شده است و ۴ بار موفق به گلزنی شده است.

اولین حضور التعاون در لیگ قهرمانان آسیا مربوط به فصل ۲۰۱۷ است. در آن فصل این تیم با تیم‌های استقلال ایران، لوکوموتیو ازبکستان و الاهلی امارات هم گروه بود. در آن فصل التعاون در دو دیدار مقابل استقلال قرار گرفت و شکست‌های ۲ بر یک و ۳ بر صفر را مقابل نماینده ایران متحمل شد. در آن فصل مصاف تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث برگزار می‌شد و دو کشور قطر و عمان میزبان دو دیدار دو تیم بودند.

التعاون سه سال بعد یعنی در فصل ۲۰۲۰ نیز به لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند و در این فصل با پرسپولیس هم گروه شدند. در آن فصل به دلیل پاندمی کرونا مسابقات از هفته سوم به صورت متمرکز در قطر برگزار شد و پرسپولیس و التعاون در دو دیدار متوالی در هفته‌های سوم و چهارم به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو دیدار با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. در آن فصل التعاون به لطف پیروزی با گل دقایق پایانی مقابل الدحیل در بازی آخر مرحله گروهی به عنوان تیم دوم و پایین‌تر از پرسپولیس راهی مرحله بعد شد که در این مرحله با یک گل مغلوب النصر، تیم هموطن خود شد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

التعاون پس از یک فصل غیبت، در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به لطف عدم کسب مجوز حرفه‌ای توسط الاتحاد، جواز شرکت در مسابقات را به دست آورد و با پیروزی برابر الجیش سوریه در مرحله پلی آف به دور گروهی مسابقات راه پیدا کرد. التعاون در فصل جاری با تیمی دیگر از ایران یعنی سپاهان، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر هم گروه شده است و در بازی دور رفت مقابل این تیم به لطف ۱۰ نفره شدن حریف بالاخره طلسم شکست مقابل ایرانی‌ها را شکست و با سه گل به پیروزی رسید.

دیدار بامداد سه شنبه التعاون مقابل سپاهان ششمین مصاف التعاون با یک تیم ایرانی به شمار می‌رود و باید دید چه نتیجه‌ای در این دیدار رقم خواهد خورد.

کد خبر 569166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.