۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
سویه جدید امیکرون XE در استرالیا

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که یک نمونه از سویه جدید ویروس کرونا به نام XE برای نخستین‌بار در کشور استرالیا شناسایی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت بهداشت ایالت نیوساوت‌ولز گزارش کرد که یک مورد ابتلاء به امیکرون XE در مسافری که از خارج به این کشور بازگشته، مشاهده شده است. پیش از این نیز نخستین مورد ابتلاء به یک سویه نوترکیب کرونا به نام دلتا کرون در این ایالات شناسایی شده بود که در مدت ۲۴ ساعت به ایالت کوئینزلند نیز شیوع پیدا کرد و باعث بیمار شدن دو فرد دیگر شد.

بنابراین، محققان نگران این موضوع هستند که تسهیل مقررات ورود مسافران بین‌المللی باعث افزایش تعداد مبتلایان به سویه‌های بیشتر و شاید کشنده‌تر کرونا در این کشور شود. XE ترکیبی از دو زیرشاخه BA.1 و BA.2 سویه امیکرون ویروس کرونا است. تاکنون بیش از هزار مورد ابتلاء به امیکرون XE در بریتانیا ثبت شده است، مواردی نیز در تایلند و هند نیز گزارش شده است.

با کاهش مقررات و محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی مرزها و سفرهای بین‌المللی، این سویه جدید ویروس کرونا در قسمت‌های مختلف جهان شیوع پیدا کرده است. با این وجود، ویژگی‌های ویروس XE هنوز به صورت کامل شناسایی نشده است و به نظر نمی‌رسد که باعث بروز بیماری شدیدتر شود. با توجه به مطالب ارائه شده، پیش‌بینی می‌شود که ویژگی‌های امیکرون XE مانند میزان انتقال‌پذیری، شدت بیماری و میزان تأثیرگذاری واکسن مشابه زیرسویه BA.2 است.

کد خبر 569138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.