۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
حفظ سطح ۴۰ هزار دلار توسط بیت کوین

بیت کوین رفتار نوسانی در حول محدوده قیمت ۴۰ هزار دلار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۰ هزار و ۳۴۸ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۲۲ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۴۳ دلار

تغییرات: رشد ۰.۱۶ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۱۴ دلار و ۸۹ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۱۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۸۹ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۸۵ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۹۴۸ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۰۵ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۲ دلار و ۰۷ سنت

تغییرات: رشد ۰.۶۴ درصدی

ترا (Tera): ۸۱ دلار و ۵۴ سنت

تغییرات: رشد ۰.۹۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۷ دلار و ۷۵ سنت

تغییرات: رشد ۰.۶۵ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۴۴ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۳۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۵۵ سنت

تغییرات: رشد ۱.۱۲ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حفظ سطح ۴۰ هزار دلار توسط بیت کوین

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: رفتار نوسانی در حول محدوده قیمت ۴۰ هزار دلار.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

حفظ سطح ۴۰ هزار دلار توسط بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۴۵ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۷۹ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۴۵ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۰ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۷۹ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۷۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۰ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۳ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۸۵۰ میلیارد دلار

حفظ سطح ۴۰ هزار دلار توسط بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۸ واحد. شاخص ترس و طمع در محدوده ترس شدید.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

حفظ سطح ۴۰ هزار دلار توسط بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

حفظ سطح ۴۰ هزار دلار توسط بیت کوین

بیشترین رشد و بیشترین کاهش

حفظ سطح ۴۰ هزار دلار توسط بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

نوسانات بیت کوین و اتریوم از نوسانات برخی از سهم‌ها کمتر است

داده‌های جدید نشان می‌دهند که بیت کوین و اتریوم در مقایسه با بسیاری از سهام، به ویژه سهام شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند کوین بین (Coinbase)، نوسانات کمتری دارند. عملکرد سهام اکثر شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، همواره مانند بیت کوین و اتریوم یا ضعیف‌تر از آنها بوده است. این نشان می‌دهد که معامله سهام شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌تواند ریسک بیشتری نسبت به خرید مستقیم آنها داشته باشد. علاوه بر این، با اینکه افراد زیادی معتقدند ارزهای دیجیتال نوسان زیادی دارند، میانگین نوسان ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتریوم در سال‌های گذشته به‌سرعت در حال کاهش یافته است.

انتقاد بنیان‌گذار ترافورم لبز از استیبل کوین‌های متمرکز

دو کوان، بنیان‌گذار ترافورم لبز (Terraform Labs) و ترا یواس‌دی (UST) در مصاحبه اخیر خود از استیبل کوین‌های متمرکز انتقاد کرده و گفته است که اگر قرار باشد که افراد برای هر واحد استیبل کوین صادرشده یک دلار در حساب‌های بانکی نگه دارند، باید تمام ریسک‌های مربوط به اپراتورها و صادرکننده‌های دلار را هم قبول کنند. علاوه بر این، او معتقد است که این سرمایه‌گذاران با گذشت زمان، مجبور می‌شوند از سیاست‌هایی مانند سیاست احراز هویت تبعیت کنند و نهادهای متمرکز هم ممکن است بخواهند موارد استفاده از استیبل کوین‌ها را تعیین نمایند. او در انتها گفته است که تمام این مشکلات با استفاده از استیبل کوین‌های غیرمتمرکز حل خواهند.

قزاقستان خواهان مرتبط کردن نرخ مالیات ماینرها به قیمت ارزهای دیجیتال است

علیبک کوانتیروف، وزیر اقتصاد ملی قزاقستان اعلام کرد که تیم او در حال کار بر روی یک طرح مالیاتی است که پرداخت مالیات را به ارزش‌گذاری توکن‌های استخراج‌شده مرتبط می‌کند. کوانتیرف گفته که این اقدام مالیاتی از نظر مالی به قزاقستان کمک می‌کند تا بودجه دولتی خود را بهبود ببخشد. با این حال، این تصمیم می‌تواند باعث شود تا بسیاری از ماینرها به دنبال فعالیت در کشورهای دیگری مانند السالوادور بروند، جایی که مالیات ماینینگ بیت کوین تنها ۱۰ درصد است و آن هم برای تأمین هزینه ساخت‌وساز و خدمات شهر بیت کوین این کشور صرف خواهد شد. گفتنی است که وزیر اقتصاد ملی قزاقستان درباره این تصمیم اظهار داشت: «ما در حال بررسی افزایش بار مالیاتی برای ماینرها هستیم. در حال حاضر به بررسی ارتباط نرخ مالیات برای ماینرها به ارز دیجیتالی که استخراج می‌کنند، مشغولیم. اگر قیمت ارزهای دیجیتال رشد کند، برای بودجه ما خوب خواهد بود.

هواپیمایی امارات به عرصه توکن‌های غیرمثلی و متاورس وارد می‌شود

هواپیمایی امارات (Emirates) در تاریخ ۱۴ آوریل اعلام کرد که قصد دارد توکن‌های غیرمثلی و تجارب هیجان‌انگیز در متاورس را برای مشتریان و کارکنان خود به ارمغان آورد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که غرفه هواپیمایی امارات در محل نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی به مرکزی برای این نوآوری تبدیل خواهد شد. هدف از تأسیس این مرکز، حیات بخشیدن به پروژه‌های آینده‌محور این شرکت هواپیمایی همچون متاورس، توکن‌های غیرمثلی و وب ۳ عنوان شده است.

پیش‌بینی عجیب سازنده دوج کوین از رشد قیمت این ارز دیجیتال

بیلی مارکوس، سازنده محبوب‌ترین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال یعنی دوج کوین، یک پیش‌بینی طنزآمیز از بهای این توکن را در توئیتر منتشر کرده است. وی در توییت خود نوشت که دوج کوین تا پایان امروز به یک دلار خواهد رسید. اما بیلی مارکوس بعداً در مورد توییت خود شفاف‌سازی کرد و اظهار داشت که منظورش دلار هنگ‌کنگ بوده است، نه دلار آمریکا.

نهنگ‌ها در حال خارج کردن بیت کوین خود از صرافی‌ها هستند

طبق داده‌های سانتیمنت، نهنگ‌های بیت کوین در حال خارج کردن بیت کوین‌های خود از صرافی‌های ارز دیجیتال است. حجم زیادی بیت کوین، برابر با ارزش تقریبی بیش از ۱ میلیارد دلار تنها در ۲۴ ساعت گذشته از صرافی‌های ارز دیجیتال به کیف پول‌ها منتقل شده است. سرمایه‎‎گذاران بزرگ در این هفته، روزانه بیش از ۴۰۰۰ تراکنش انجام داده‌اند که ارزش هر کدام بیش از ۱ میلیون دلار بوده است.

آلمان رتبه نخست کشورهای دوستدار ارزهای دیجیتال در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ را کسب کرد

براساس گزارش کوین‌کاب، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) کشورهای آلمان، سنگاپور، ایالات متحده، استرالیا و سوئیس به‌ترتیب به‌عنوان پنج کشور برتر دوستدار ارزهای دیجیتال در جهان انتخاب شدند. این گزارش می‌گوید که آلمان نسبت به سال ۲۰۲۱، توانسته سه پله صعود کند و خود را به رتبه اول برساند. این کشور اخیراً موضع مثبتی را در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است؛ به‌طوری که در حال حاضر بیشترین تعداد نودهای بیت کوین را پس از ایالات متحده دارد. با این حال، جمعیت کمتر و تولید ناخالص داخلی آن نشان‌دهنده تعهد بیشتر این کشور به صنعت ارزهای دیجیتال است. محدودکردن ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) و دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین از جمله عواملی بود که باعث شد کشور سنگاپور رتبه اول را از دست بدهد.

نقشه بازار رمز ارزها

حفظ سطح ۴۰ هزار دلار توسط بیت کوین

کد خبر 569115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.