کشت‌ گلخانه‌ای در گلپایگان به دو برابر  افزایش می‌یابد

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان از افزایش دو برابری کشت گلحانه‌ای گلپایگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با توجه به تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» تولیدات گلخانه‌ای شهرستان به سمت کشت گندم و جو می‌رود.

امیرمسعود شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صدور ۶۰ اخطار از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، اظهار کرد: فنس کشی و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ضمن نازیبایی چهره زمین‌های کشاورزی امنیت غذایی را نیز خدشه دار می‌کند.

وی افزود: فنش کشی مقدمه تفکیک زمین‌های کشاورزی، ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است که با فرهنگ سازی و کمک از سمن‌ها و انیمیشن‌های آموزشی می‌توان کشاورزان را نسبت به اهمیت خاک کشاورزی آگاه کرد.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه منابع آبی شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: کشاورزان با الگوی کشت مناسب و تجهیز آبیاری نوین و مصرف بهینه آب با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

شهبازی با بیان اینکه اکنون در شهرستان گلپایگان ۱۴ هکتار کشت گلخانه‌ای داریم، اظهار کرد: با بهره‌برداری از چند واحد کشت گلخانه تا شهریور ماه ۱۴۰۱ ظرفیت کشت دو برابر افزایش پیدا می‌کند، سیاست جهاد کشاورزی ترویج کشت گلخانه‌ای است.

وی گفت: اهداف احداث کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان اشتغال‌آفرینی، ارزآوری در صادرات کشور، مصرف بهینه آب و تولید بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان ادامه داد: با توجه به تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» تولیدات گلخانه‌ای شهرستان به سمت کشت گندم و جو می‌رود.

شهبازی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری افزایش برداشت گندم و جو نسبت به سال زراعی گذشته نخواهیم داشت، اما با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و جو پیش‌بینی استقبال از کشاورزان در تحویل گندم و جو داریم.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت انبارهای نهاده‌های دامی در شهرستان در دو ماهه آخر سال ۱۴۰۰، گفت: در سال ۱۴۰۱ با توجه به مشکل اعتصاب کامیون داران در حمل بار از بند به مرکز کشور ممکن است تنش در توزیع نهاده‌ها ایجاد شود.

کد خبر 569106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.