پلمب مراکز غیرمجاز خریدوفروش پسماند

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از پلمب و تخلیه ۳۷مرکز خریدوفروش غیرمجاز پسماند خشک خبر داد و گفت: برخورد قاطع و قانونی مستمر در دستور کار دادستانی، شهرداری، مرکز بهداشت و دیگر دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراکز ضایعات و خریدوفروش غیرمجاز پسماند در میانه بافت شهر، همواره تهدیدی برای سلامت و آرامش شهروندان و امنیت شهری است. شهرداری به عنوان متولی اصلی شهر، نقش مهمی در شناسایی و پلمب این مراکز دارد و به همراه سایر نهادهای مرتبط و به واسطه قوانین شهری می‌تواند از ادامه فعالیت این مراکز جلوگیری کند.

«احمد سالاری» در این خصوص اظهار کرد: دومین طرح مشترک برخورد با مراکز غیرمجاز در شهر گرگان با همراهی دادستانی، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: هرگونه فعالیت و دایر کردن مراکز خریدوفروش پسماند در مناطق مسکونی ممنوع است و شهرداری در راستای اجرای قانون بند ۲۰ ماده ۵۵ از ادامه کار آن‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی، ضروری است قبل از فعال کردن این مراکز از مجاز بودن فعالیت خود استعلام لازم را به عمل آورند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

سالاری تصریح کرد: فعالیت مراکز خریدوفروش علاوه بر اینکه اعتراضات شهروندان و ساکنان را به همراه دارد، موجب آلودگی بصری و زیست‌محیطی و مزاحمت و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات می‌شود.

وی تاکید کرد: برخورد قاطع و قانونی مستمر در دستور کار دادستانی، شهرداری، مرکز بهداشت و دیگر دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

کد خبر 569056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.