تلاش شورای ایست‌رایدینگ برای کاهش اثرات فرسایش سواحل

شورای شهر ایست‌رایدینگ با دریافت بودجه ۱.۵ میلیون پوندی به آزمودن راهکارهای جدید برای کاهش اثرات فرسایش سواحل خود اقدام می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ۸۵ درصد از مایملک در معرض خطر فرسایش ساحلی سراسر بریتانیا در «ایست‌رایدینگ» یورکشایر و «نورث‌نورفولک» قرار دارد.

شورای شهر ایست‌رایدینگ که به‌عنوان شتاب‌دهنده برنامه تحولات سواحل شناخته می‌شود، به‌منظور پیشگیری از تداوم فرسایش سواحل و کمک به جوامع ساحلی خود که نمی‌توانند به‌طور پایدار در برابر فرسایش ساحلی محافظت شوند، بودجه‌ای ۱.۵ میلیون دلاری دریافت کرده است.

این بودجه بخشی از یک پروژه آزمایشی بزرگ و مشترک با شورای شهر نورث‌نورفولک به ارزش ۳۶ میلیون پوند با این هدف است که به جای تلاش مستقیم برای جلوگیری از فرسایش سواحل، راهکارهای زندگی با فرسایش سواحل را مورد بررسی قرار دهد و برای آزمایش طیف وسیعی از اقدامات و راهکارهای جدید در راستای پیشگیری از این معضل مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای شهر ایست‌رایدینگ در بخش محیط‌زیست با تأکید بر این حقیقت که دو منطقه ایست‌رایدینگ و نورث‌نورفولک بخش عمده‌ای از بخش‌های در معرض خطر سراسر کشور را در خود جای داده‌اند، گفت: «ایست‌رایدینگ و نورث‌نورفولک دربردارنده ۸۵ درصد از مایملک بریتانیا است که در معرض خطر فرسایش ساحلی قرار دارند. این طرح آزمایشی با تعیین بهترین روش برای مدیریت بودجه با اتخاذ سیاستی به دور از هر گونه دخالت‌های فعال و به‌کار نبردن روش‌های حصاربندی منطقه در برابر بازدیدکنندگان برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر است.»

شورای شهر ایست‌رایدینگ اعلام کرد که اقدامات تعیین‌شده برای پیاده‌سازی در این طرح آزمایشی عبارت است از:

بهسازی و بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده مناطق از جمله دسترسی به ساحل یا اتصالات حمل‌ونقل ساحلی

جایگزینی ساختمان‌های عمومی یا اجتماعی موجود در مناطق در معرض خطر با ساختمان‌های متحرک، مدولار یا سایر ساختمان‌های نوآورانه.

تغییر کاربری اراضی در مناطق فرسایشی ساحلی برای کاربری‌های مختلف از جمله پارکینگ‌های موقت

بازسازی و ایجاد زیستگاه‌ها برای گنجاندن مناطق حائل سبز (بخش مهمی از زیرساخت‌های سبز (GI) و مناطقی اکولوژیکی و حفاظت‌شده از زمین که برای برای کاهش اثرات فعالیت‌های انسانی و اختلال در عملکرد طبیعی زمین، همچنین حفاظت از محیط‌زیست در اطراف مناطق حساس یا دارای موقعیت بحرانی ایجاد می‌شود.)

همکاری با بخش‌های مالی و دارایی برای کشف مکانیسم‌های مالی نوآورانه یا تأمین مالی برای کمک به جابجایی جوامع از مناطق با بالاترین خطر (به‌عنوان مثال طرح‌هایی در راستای ایجاد انگیزه برای بازیابی زیرساخت‌های در معرض خطر برای مشاغل و صاحبان خانه)

توسعه سیستم برنامه‌ریزی محلی به‌طوری‌که با حمایت از انتقال مدیریت‌شده جوامع از زمین‌های پرخطر این امر را تسهیل و تضمین می‌کند که توسعه آینده در مناطق تحت‌تأثیر فرسایش ساحلی را محدود کند.

آژانس محیط‌زیست شورای شهر ایست‌رایدینگ مدیریت این برنامه را برعهده دارد و از منطقه در حین توسعه و ارائه پروژه‌های محلی خود حمایت خواهد کرد. این سازمان همچنین به‌منظور بهبود آموزش‌ها در زمینه‌های مرتبط و افزایش مداوم سطح آگاهی همگانی، یافته‌های خود را با سایر مناطقی که با مسائل مشابه مواجه هستند به اشتراک خواهد گذاشت.

برنامه آزمایشی حفاظت از مناطق در معرض خطر فرسایش ساحلی تا مارس ۲۰۲۷ ادامه خواهد داشت و فرصت‌های نوآورانه را در این زمینه مورد بررسی و آزمایش قرار خواهد داد. ارزیابی کامل این برنامه به اطلاع‌رسانی جهت‌گیری سیاست‌گذاری‌های ملی آینده کمک می‌کند و بنا بر گفته شورای شهر ایست‌رایدینگ به فعالیت‌های انعطاف‌پذیری ساحلی آن‌ها در مناطق دیگر می‌افزاید که شامل یک نقشه ملی خطر فرسایش سواحل است که داده‌های واضح‌تری در مورد خطرات محلی برای کمک به برنامه‌ریزی محلی و تجدید ملی مداوم طرح‌های مدیریت خط ساحلی موجود ارائه می‌دهد.

شورای شهر طی پیاده‌سازی برنامه مذکور و در حالی‌که بعضی از اقدامات فوری حمایت‌کننده از تاب‌آوری طولانی‌مدت جوامع نزدیک سواحل را مورد آزمایش قرار می‌دهد از آماده‌سازی و برنامه‌ریزی درازمدت ساکنان این مناطق برای آینده نیز حمایت خواهد کرد.

کد خبر 569029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.