آغاز ساخت ۵۷ مسکن حمایتی مقرون‌به‌صرفه در تورنتو

شورای شهر تورنتو از آغاز ایجاد ۵۷ مسکن حمایتی جدید و مقرون‌به‌صرفه در دانالک ۳۹ خبر داد که با استفاده از ساخت‌وساز مدولار ساخته خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار و معاون شهردار تورنتو، رئیس کمیته برنامه‌ریزی و مسکن شورای شهر تورنتو و رئیس کمیته توسعه اقتصادی و اجتماعی شورای شهر، آغاز عملیات ساخت‌وساز ۵۷ خانه حمایتی جدید مقرون‌به‌صرفه را در خیابان دانالاک ۳۹ (خیابان گلامورگان سابق) جشن گرفتند که با استفاده از روش ساخت‌وساز مدولار ایجاد خواهد شد. این ۵۷ خانه هر کدام آپارتمان‌های استودیویی با آشپزخانه و حمام خواهند بود و ساختمان پنج‌طبقه آن‌ها دارای یک اتاق غذاخوری، فضای برنامه، دفاتر اداری و یک آشپزخانه تجاری خواهد بود که وعده‌های غذایی را در محل برای ساکنان فراهم می‌کند.

این خانه‌ها که برای افراد بی‌خانمان از جمله زنان بی‌سرپرست، سالمندان، افراد بومی، جوامع نژادی و افراد دارای معلولیت، مسکن‌های حمایتی دائمی، پایدار و مقرون‌به‌صرفه فراهم می‌کند بخشی از برنامه «خانه‌سازی تا ۲۰۲۰-۲۰۳۰» و نقطه عطف مشارکتی میان شهر تورنتو و دولت‌های فدرال و استانی است. خانه‌ها در زمینی ساخته خواهد شد که توسط شرکت مسکن اجتماعی تورنتو تأمین می‌شود و برای ساخت آن‌ها بودجه سرمایه فدرال با حمایت‌های استانی در راستای تسریع توسعه از طریق دستور منطقه‌بندی وزارت کشور و تحویل پروژه شهرداری ترکیب می‌شود.

مسکن مدولار فرصتی منحصربه‌فرد در پاسخ سریع به نیاز فوری تورنتو برای فراهم کردن خانه‌های دائمی، پایدار و مقرون‌به‌صرفه برای افراد بی‌خانمان است و در عین حال فشار بر سیستم پناهگاه شهر را کاهش می‌دهد. این خانه‌های با کیفیت از قبل در کارخانه ساخته و سپس به محل مونتاژ منتقل می‌شود. همچنین می‌توان آن‌ها را با هزینه کمتر و در بازه زمانی کوتاه‌تری نسبت به ساخت‌وساز سنتی ایجاد کرد.

شورای شهر تورنتو به‌عنوان یک پاسخ فوری به همه‌گیری کووید -۱۹، در اواخر سال ۲۰۲۰، طرح پاسخ به مسکن و بی‌خانمانی را با هدف تسریع تحویل ۳۰۰۰ خانه جدید مقرون‌به‌صرفه و حمایتی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برای افراد بی‌خانمان به تصویب رسانده بود که شهر با فراهم آوردن بیش از ۳۳۰۰ خانه حمایتی، در حال حاضر فراتر از این اهداف پیش رفته است. شورای شهر اکنون نیز برای بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکونی حمایتی جدید ۲۷ میلیون دلار بودجه عملیاتی استانی در سال ۲۰۲۲ درخواست کرده است تا اطمینان حاصل کند که مستاجرین از حمایت‌های مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مثبت سلامت و مسکن برخوردار شوند.

خانه‌های خیابان دانالک ۳۹ بخشی از فاز دوم طرح مسکن مدولار (MHI) است که در ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ توسط شورای شهر به تصویب رسید. فاز اول این طرح شامل تکمیل ۱۰۰ خانه در خیابان‌های دوورکورت ۳۲۱ و میسی ۱۱ بود. فاز دوم این طرح ابتکاری شورای شهر شامل تحویل ۱۵۰ خانه مدولار جدید با پشتیبانی در خیابان‌های دانالک ۳۹، کامر ۱۷۵ و کدراوال ۵۴۰ است.

بودجه طرح مسکن مدولار از طریق مشارکت شورای شهر تورنتو و دولت فدرال تأمین می‌شود، به‌طوری‌که شورای شهر ۲۸.۷۵ میلیون دلار در بودجه سرمایه و دولت فدرال ۱۸.۷۵ میلیون دلار بودجه از طریق شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) تأمین می‌کند. هدف از این طرح ایجاد ۴۰ هزار خانه اجاره‌ای جدید با قیمت مناسب است که ۱۸ هزار خانه حمایتی شامل ۱۰۰۰ خانه مدولار می‌شود تا به افزایش ثبات مسکن برای ساکنان تورنتو کمک کند. در حال حاضر در مجموع ۱۰۹ پروژه توسعه مسکن مقرون‌به‌صرفه فعال تحت رهبری شورای شهر تورنتو وجود دارد که تخمین زده می‌شود ۱۹ هزار خانه حمایتی جدید و مقرون‌به‌صرفه را به سراسر شهر اضافه کند.

شهردار تورنتو خانه‌های خیابان دانالک ۳۹ را نمونه دیگری از سخت‌کوشی‌های تورنتو برای ساخت مسکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن دانست و گفت: «از طریق برنامه‌های نوآورانه‌ای مانند طرح مسکن مدولار شهر است که می‌توانیم مسکن‌های ضروری مورد نیاز برای شهر را سریع‌تر از همیشه و تنها طی چند ماه به جای چند سال بسازیم. اما این کار به تنهایی قابل انجام نیست و ما آن را با همکاری دولت‌های فدرال و استانی انجام می‌دهیم تا از برآورده شدن اهداف مسکن خود مطمئن شویم، عرضه مسکن مقرون‌به‌صرفه خود را گسترش می‌دهیم و خدماتی را ارائه می‌کنیم که مردم را ایمن، سالم و دارای سرپناه نگه می‌دارد.»

رئیس کمیته برنامه‌ریزی و مسکن شورای شهر تورنتو با ابراز مسرت و نشان دادن احساس هیجان خود از ساخت مسکن‌های جدید دائمی با ارائه خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته در محل اعلام کرد که ایجاد این خانه‌ها نه تنها سرپناهی برای یک نفر که فراهم آوردن فرصت جدیدی برای زندگی است که برنامه بلندپروازانه «خانه‌سازی تا ۲۰۲۰-۲۰۳۰» باعث ایجاد سریع‌تر این گونه فرصت‌ها شده است. وی دستیابی به این نقطه عطف مهم را در مشارکت با شرکت مسکن اجتماعی تورنتو دید که شورای شهر را یک قدم به ارائه یک مکان امن و پایدار برای ۵۷ نفر در تورنتو نزدیک‌تر کرده است.

رئیس کمیته توسعه اقتصادی و اجتماعی شورای شهر نیز تأکید کرد که مقابله این طرح با بحران بی‌خانمانی تنها مخصوص محله‌هایی در مرکز شهر تورنتو نیست و بسیاری از افراد جامعه می‌توانند از مزایای این مسکن‌های دائمی و مقرون‌به‌صرفه و خدمات پشتیبانی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است بهره‌مند شوند. وی خاطر نشان کرد: «به کمک مسکن مدولار که به خوبی طراحی و ساخته شده است، می‌توانیم به آسیب‌پذیرترین افراد جامعه نیز کمک کنیم.»

کد خبر 569018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.