نرخ کرایه سرویس مدارس با حمل‌ونقل معمول متفاوت است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: نرخ کرایه سرویس مدارس با نرخ کرایه معمول حمل‌ونقل متفاوت است و هر سال تحصیلی بنابر کارکارشناسی در کارگروه‌های ماده ۱۸ آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش آموزی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی ضامنی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس مربوط به ناوگان غیررسمی است، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا حدود دو سال بود که سرویس مدارس به صورت معمول نداشتیم و تا شب عید هم بحث بازگشایی مدارس مطرح نبود، بنابراین سرویس مدارس به صورت ساماندهی شده سابق برنامه‌ریزی نشده بود.

وی ادامه داد: با گرفتن تصمیم مبنی بر بازگشایی مدارس، موضوع به شهرداری‌ها اعلام شد تا رانندگان فعال در حوزه سرویس مدارس شناسایی شوند، البته بخش عمده ناوگان نیز در سامانه سپند ثبت شدند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: در حال حاضر با دو شیوه در بحث سرویس مدارس مواجه هستیم، نخست ناوگانی که به صورت رسمی‌توسط آموزش‌وپرورش در اختیار والدین است که کرایه آنها تعریف شده است و در شورای اسلامی هر شهر نیز به تصویب می‌رسد، اما به دلیل محدود بودن زمان در هنگام بازگشایی مدارس گروهی از والدین نیاز خود را از طریق غیررسمی تأمین کردند.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام امکان اعمال نظارت بر حوزه غیررسمی وجود ندارد و چارچوب مشخصی برای آن نداریم، اما اعلام کردیم در هر جای کشور آموزش‌وپرورش در صورتی که تقاضا داشته باشد از سوی شهرداری‌ها این آمادگی وجود دارد تا ناوگان مورد نیاز را در اختیار قرار دهند.

فرایند سرویس مدارس غیررسمی چگونه است؟

ضامنی با بیان اینکه برخی از مدارس و والدین فرایند سرویس مدارس غیررسمی را برای این چند وقت در دستور کار خود قرار دادند، گفت: موارد اعتراض نسبت به دریافت هزینه‌های مازاد و نرخ کرایه سرویس مدارس نیز مربوط به همین بخش است.

وی ادامه داد: در حوزه سرویس مدرسه رسمی، زمانی که آموزش و پرورش نیاز هر مدرسه‌ای را به شهرداری اعلام کند، در خصوص راننده سرویس استعلام شده و قیمت بر اساس نرخ مصوب شده از سوی شورای شهر در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه نرخ کرایه سرویس مدارس با نرخ کرایه معمول حمل‌ونقل متفاوت است، افزود: معمولاً برای هر سال تحصیلی بنا بر کار کارشناسی که در کارگروه‌های ماده ۱۸ آئین نامه حمل و نقل دانش آموزی با حضور نماینده آموزش و پرورش، شهرداری و اولیا و مربیان شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نرخی به صورت کارشناسی به شورای اسلامی شهر پیشنهاد می‌شود که پس از تصویب و تأیید فرمانداری به عنوان مبنا نرخ کرایه سرویس مدارس قلمداد می‌شود و برای سال تحصیلی آینده قابل استناد و اجرا خواهد بود.

ضامنی در خصوص اعلام موارد تخلف در افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس، گفت: اگر تخلف در نرخ کرایه در حوزه ناوگان رسمی است، والدین در شهرداری شهر مربوطه گزارش تخلف را ثبت کنند و مسئله در کمیته‌های انضباطی بررسی خواهد شد.

کد خبر 568995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.