تدبیر شورای شهر نورث‌نورفولک برای جلوگیری از آتش‌سوزی

شورای شهر نورث‌نورفولک به‌منظور مقابله با خطرات ناشی از آتش‌سوزی در کناره‌های سواحل شهر خود سطل‌هایی مخصوص جمع‌آوری زباله‌های باربیکیو نصب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای مقابله با خطرات ناشی از آتش‌سوزی، شورای شهر نورث‌نورفولک (NNDC) در ۱۰ نقطه ساحلی شهر خود سطل‌هایی مخصوص جمع‌آوری زباله‌های باربیکیو نصب کرد تا تفریح‌کنندگان پس از پختن کباب، بقایای آتش را در این سطل‌ها بریزند.

این اقدام شورای شهر به دنبال آتش‌سوزی بیست‌وسوم مارس در نزدیکی «هاواردز هیل» (منطقه‌ای از هلند در کرومر) انجام گرفت که گمان می‌رود علت رخ‌دادن آن روشن ماندن آتش منقل‌های به اصطلاح صحرایی و موقت بوده است. هرچند این آتش‌سوزی خسارات جانی و مالی برای کسی در پی نداشت و پس از چند ساعت تلاش سه تیم آتش‌نشانی مهار شد، مشخص شد که منشأ آن یک منقل صحرایی بوده است که بقایای یک فندک و چهار بسته خالی گوشت برگر نیز در کنار آن قرار داشت.

سطل زباله‌های جدید مخصوص باربیکیو به‌منظور کاهش خطر آتش‌سوزی و ایمن نگه داشتن محیط اطراف از اثر ذغال‌ها و خاکسترهای داغ باقی‌مانده، از فولاد گالوانیزه ساخته شده است و تأمین مالی آن توسط برنامه بهبود تجهیزات پسماندها به‌عنوان بخشی از طرح زیرساختی شورا در این زمینه انجام گرفته است.

عضو بخش محیط‌زیست شورای شهر نورث‌نورفولک ضمن ابراز خوشحالی از اقدامات شورا برای توسعه و بهبود امکانات دفع زباله خود در یکی از شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد تفریحی این شهر گفت: «ایجاد منقل‌های صحرایی در مناطق ساحلی نورث‌نورفولک سال‌به‌سال در حال افزایش است. امیدوارم نصب سطل زباله‌های باربیکیو باعث تشویق کاربران به اتخاذ رفتاری مسئولانه در برابر آتش‌های برافروخته توسط خودشان باشد.» وی همچنین تأکید کرد که حفظ زیبایی منطقه‌ای هم‌چون نورث‌نورفولک برای زندگی ساکنان و لذت بازدیدکنندگان نیازمند ایفای نقش فردی هر یک از کاربران فضاهای تفریحی و محیط‌های زندگی این شهر است.

سطل زباله‌های باربیکیوی شورای شهر در لبه اسکله «واکسام»، جاده ساحلی «ماندسلی»، در اسکله بخش انتهایی غرب «اورسترند»، محوطه‌های تفریحی شرق و غرب «کرامر»، اسکله‌های شرق و غرب «رانتون»، پایین جاده ساحلی «شرینگهام» و پارکینگ «بیچ‌لین» در «وایبورن» نصب شده و شورای شهر تنها برای درست کردن کباب در همین نواحی اجازه صادر کرده است.

شورای شهر نورث‌نورفولک همچنین اعلام کرد که درست کردن کباب برای بیش از ۱۲ نفر در این منطقه منوط بر اخذ اجازه از شورا از یک‌هفته قبل است و پس از آن شورا به پلیس منطقه، گارد ساحلی و مقامات محلی در این‌باره اطلاع‌رسانی خواهد کرد. شورا قوانین زیر را نیز برای باربیکیو در این مناطق تعیین کرده است:

استفاده از ظروف شیشه‌ای در طول پختن کباب‌ها یا بردن این ظروف به ساحل ممنوع است.

برپایی آتش در کنار سواحل یا کمپ زدن دور آتش به دلیل خطرات سلامتی و برای افزایش ایمنی ممنوع است.

استفاده‌کنندگان از باربیکیو باید تمام زباله‌های خود را از محل پاکسازی و به سطل‌های مخصوص منتقل کنند.

سروصدا باید در پایین‌ترین حد ممکن باشد و استفاده از موسیقی و ژنراتور ممنوع است.

دفن کردن زباله‌ها در زیر شن و ماسه سواحل ممنوع است.

ایجاد منقل‌های صحرایی با کندن شن و ماسه در سراسر سواحل ممنوع است مگر آن‌که منقل‌ها قابل حمل باشند که در این صورت باید به‌طور کامل پاکسازی و از محل دور شوند.

مسئولیت هرگونه آسیب برعهده خود شخص مسئول است.

شورا تضمین نمی‌کند که گروه‌های فردی اجازه استفاده انحصاری از منطقه تعیین‌شده را داشته باشند و حداقل یک بزرگسال مسئول باید همیشه در محل حضور داشته باشد.

کد خبر 568974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.