شهدای فاطمیون، پایه‌گذار جریان فاطمیون شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای فاطمیون با شناخت عمیقی که از مسائل جهان اسلام داشتند، احساس مسئولیت کردند و پایه‌گذار جریان فاطمیون شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در آیین تکریم همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم فاطمیون با بیان اینکه افتخار می‌کنیم، در خدمت خانواده عزیز شهدای مدافع حرم هستیم، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه و افتخار تجلیل از خانواده معظم شهدا و خدمتگزاری به این عزیزان را دارد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: دشمنان تصمیم گرفته بودند، مجاهدت‌ها و ایستادگی‌ها و همراهی‌های ملت بزرگ افغانستان با مکتب امام روح‌الله (ره) را مخدوش کنند و دست به توطئه‌هایی زدند و با هجمه گسترده در فضاهای مجازی که به‌ویژه همزمان با فاجعه حرم مطهر امام رضا (ع) شکل گرفت سعی کردند این حادثه را به دعوای قومیتی و مذهبی سوق دهند، اما ما وظیفه داشتیم که چهره اصلی مردم افغانستان را نشان دهیم چنان که این چهره پیش از این توسط شهید حاج قاسم عزیز نشان داده شده بود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برادران افغانستانی در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم پیش‌گام و پیش‌قدم بودند با نقل خاطره‌ای از شهید علی‌رضا توسلی گفت: این شهید عزیز قبل از هر نیروی کلاسیک و غیرکلاسیک خودش را داوطلبانه به زینبیه رساند و با جمعی از دوستانش تصمیم گرفتند از حرم بی‌بی زینب (س) حراست کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: شهدای فاطمیون بصیرت داشتند و احساس مسئولیت کردند؛ بزرگ بودند و شناخت عمیقی از مسائل جهان اسلام داشتند و ایستادند و پایه‌گذار جریان فاطمیون شدند که امروز ابهت این لشکر بزرگ اسلام باعث شده است، دشمنان اسلام دست به توطئه‌های زبونی بزنند تا شاید بتوانند میان این عزیزان و ملت بزرگ ایران شکاف و تفرقه‌ای بیندازند که هرگز موفق نخواهند شد.

وی در پایان تأکید کرد: امروز با تجلیل از مقام شهدای فاطمیون به ملت خود و همه جهان اعلام می‌کنیم که دست در دست برادران و خواهران افغانستانی خود بر اساس مکتب امام (ره) ایستاده‌ایم. این مکتب نجات‌بخش است و راه خودش را باز کرده و امروز در چارچوب مرزها و ملیت‌ها محدود نیست و جهانی شده است و آثار جهانی آن روز به روز آشکار می‌شود و امیدواریم نسل آینده این شهیدان عزیز راه پدران شهیدشان را ادامه دهند و این نهضت و مکتب را به پیش ببرند.

کد خبر 568946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.