خانه پدری «جلال آل احمد» در اختیار میراث فرهنگی است

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران گفت: خانه پدری «جلال آل احمد» در اختیار سازمان میراث فرهنگی است، از این‌رو شهرداری نمی‌تواند دخالتی در آماده‌سازی و مرمت آن داشته باشد.

به گزارش ایمنا، محمد مویدی با تأکید بر اینکه خانه پدری جلال در اختیار سازمان میراث فرهنگی شهر تهران است، اظهار کرد: اگر این خانه تاریخی در اختیار شهرداری تهران بود، سرنوشت دیگری داشت لذا سعی می‌شد تا مانند خانه سیمین و جلال طبق اصول مرمت، موردبازسازی قرار گرفته و به‌عنوان سرمایه فرهنگی برای نسل آینده حفاظت شود.

وی افزود: شهروندان و دلسوزان فرهنگی با بازدید از خانه موزه سیمین و جلال به‌وضوح درک می‌کنند که چقدر تلاش شده تا این بنای ارزشمند چه به لحاظ تاریخی و چه از نظر حفظ خاطره زندگی صاحبان ادب این کشور به‌خوبی مرمت، حفظ و نگهداری شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران ادامه داد: خانه سیمین و جلال را می‌توان یکی از بهترین و موفق‌ترین خانه موزه‌های شهر تهران و کشور دانست که ضمن تأیید سازمان جهانی ایکوم، جوایز بین‌المللی را دریافت کرده است تا جایی که در راستای تسری این تجربه ارزشمند به دیگر خانه موزه‌ها قرار همکاری و حمایت با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گذاشته شده است.

به گفته وی در تعطیلات نوروز امسال به‌تنهایی دوخانه موزه سیمین، جلال و خانه موزه اخوان ثالث با گذر از شرایط کرونا و پس از حدود دو سال، میزبان بیش از سه هزار شهروند هنردوست بوده که نشان از توجه شهروندان و گردشگران به هنر و ادبیات پارسی و مجموعه خانه موزه‌های فرهنگی شهرداری تهران است.

مویدی با تأکید بر اینکه خانه پدری جلال واقع در منطقه ۱۲ در اختیار میراث فرهنگی است، تصریح کرد: از آنجایی که مرمت و حفاظت از این خانه تاریخی در اختیار شهرداری تهران نیست، امیدواریم سازمان میراث فرهنگی اداره این خانه تاریخی را به شهرداری تهران واگذار کند تا مانند خانه سیمین و جلال بر اساس اصول علمی مرمت و به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است؛ در سال جاری با همکاری شهرداران مناطق اداره خانه فروغ و عمارت وثوق الدوله به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی واگذار شد که در برنامه مرمت و آماده‌سازی برای بهره‌برداری قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 568945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.