سکونت ۳۰درصد جمعیت سمنان در بافت‌های فرسوده و تاریخی

شهردار سمنان با بیان اینکه ۳۰درصد از جمعیت شهر در بافت فرسوده و تاریخی سکونت دارند، گفت: شهرداری در راستای احیا، بهسازی و نوسازی این بافت‌ها، تخفیف ۵۰ تا ۶۰درصدی عوارض شهری در نظر گرفته است.

سیدعلی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر سمنان و بافت ناکارآمد میانی، در گذشته به عنوان بافت فرسوده مرسوم بوده است و سکونت‌گاه غیررسمی هرکدام به نوعی در دل یکدیگر قرار دارد.

وی افزود: شهر سمنان ۵۷۳ هکتار بافت ناکارآمد میانی دارد که از این میزان، ۳۵۷ هکتار بافت تاریخی، ۴۲ هکتار بافت‌های تاریخی ویژه و ۱۲۶ هکتار بافت ناکارآمد میانی است.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری سمنان با تعریف پروژه‌های محرک توسعه از جمله پروژه پهنه شرقی و پهنه جنوبی امامزاده یحیی (ع)، ارائه بسته‌های تشویقی به شهروندان و سرمایه‌گذاری، در راستای نوسازی این بافت و افزایش سطح رفاه ساکنان قدم برداشته است.

مرتضی‌نژاد با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت شهر در بافت فرسوده و تاریخی سکونت دارند، گفت: شهرداری در راستای احیا، بهسازی و نوسازی این بافت‌ها، تخفیف ۵۰ تا ۶۰ درصدی عوارض شهری در نظر گرفته است.

وی افزود: نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری سمنان است و امیدوارم با درنظرگرفتن سیاست‌های تشویقی و اجرای پروژه‌های محرک توسعه، نوسازی بافت‌های فرسوده شهر با سرعت بیشتری انجام شود.

کد خبر 568937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.