حق ذوب آهن فقط قهرمانی است/امیدوارم کارخانه از ما حمایت کند

"برای ما فرقی نمی‌کرد گرگان یا شیمیدر به فینال بیاید زیرا هر دو تیم خوب هستند، تنها تفاوت این است که ما تجربه بازی مقابل گرگان را داریم، سبک بازی این تیم با رفتن بازیکن پستِ سه آمریکایی و اضافه شدن پستِ چهار اروپایی، متفاوت شده است."

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال ذوب آهن تنها نماینده اصفهان است که ۹ قهرمانی و شش نایب‌قهرمانی را در رقابت‌های لیگ برتر را در کارنامه دارد؛ حالا این تیم، با سه پیروزی متوالی در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های امسال، به مرحله پلی‌آف مسابقات لیگ برتر بسکتبال صعود کرده است. گاندو ها از روز گذشته یکشنبه _بیست و هشتم فروردین ماه_ تمرینات خود را برای حضور در رقابت‌ها ی فینال که از پنجم اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود، آغاز کرده اند.

تجربه محمدرضا اکبری، بازیکن باسابقه تیم بسکتبال ذوب‌آهن، در مرحله نیمه نهایی به این تیم کمک کرد تا امتیازات ارزشمندی کسب کند. خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این بازیکن داشته که در ادامه می‌خوانید:

ذوب آهن موفق شد در سه بازی سیرجان را شکست دهد و به فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال راه پیدا کند نظر شما راجع به بازی‌های نیمه نهایی چیست؟

توانستیم در سه بازی پشت سر هم تیم خوب سیرجان را شکست دهیم، این تیم دو بازیکن خارجی دارد و در کل مجموعه آنها خوب کار کردند و شگفتی ساز لیگ شدند. در مسابقاتی که مقابل این تیم بازی کردیم تمرکز خود را نگه داشتیم، در هر سه بازی پر قدرت ظاهر شدیم و حتی در نبود یکسری از بازیکنان توانستیم جبران مافات کنیم و بازی را بگیریم.

آیا حواشی که در خصوص رأی کمیته انضباطی به وجود آمد تأثیری در روحیه تیمی و عملکرد بازیکنان ذوب آهن داشت؟

همیشه در مراحل پلی‌آف، نیمه نهایی و فینال حساسیت‌هایی وجود دارد. از طرفی همه ما بابت رأی ناحقی که به تیم ما دادند ناراحت بودیم، اما از یک طرف دیگر یک انگیزه مضاعفی شد که انرژی بیشتری بگذاریم و حواسمان باشد تا یکدیگر را بیشتر حمایت کنیم زیرا خودمان در این مرحله هوای هم را داشتیم و هیچکس دیگری با ما نبود.

در لیگ برتر بسکتبال تیم‌ها به بازیکن خارجی متکی هستند، چطور ذوب آهن می‌آید بدون بازیکن خارجی و با نبود یکسری از بازیکنان خود به فینال صعود می‌کند؟

امسال بازیکنانی که در ذوب آهن دور هم جمع شدند، بهترین بازیکنان ایرانی هستند و همت و رفاقتی که جدا از بحث فنی داخل تیم است تأثیر زیادی دارد. همه بازیکنان بیشتر از حد توان خود کار کردند تا توانستیم این نتایج را کسب کنیم، اما من به شخصه تا اینجا راضی نیستم و تنها چیزی که حق این تیم می‌باشد فقط قهرمانی است زیرا خیلی سختی کشیدیم، بیشتر تیم‌ها که بازیکن خارجی دارند انرژی گذاشتیم و بازیکنان با آسیب‌های مختلف رو به رو بودند. پیروزی در بازی‌های نیمه نهایی نخستین نتیجه است که به دل ما چسبید و امیدوارم با قهرمانی تمام سختی‌هایی که کشیدیم را جبران کنیم.

وضعیت جسمانی مشایخی، سهراب نژاد و کاظمی به چه صورت می‌باشد؟

تا شروع فینال چند روزی وقت داریم و در این زمان بچه‌ها می‌توانند ریکاوری کنند و سجاد هم کار درمانش را پیش ببرد تا بازی فینال برسد. آسیب دیگر بازیکنان در حدی که نتوانند بازی کنند نیست و با یک ریکاوری خوب می‌توانند به خود رسیدگی کنند، امیدوارم برای فینال مصدومی نداشته باشیم.

حق ذوب آهن فقط قهرمانی است/امیدوارم کارخانه از ما حمایت کند

پیش بینی شما از بازی‌های فینال چیست؟

خیلی سخت است زیرا تجربه فینال را دارم. رقابت در این مرحله به جز بحث فنی، انگیزه بازیکنان و حاشیه‌های اطراف تیم هم هست که خوشبختانه اکثر بازیکنان ذوب آهن و کادر فنی تجربه حضور در این مرحله را دارند و می‌توانیم با انرژی بیشتری جلو برویم و چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهیم.

سرمربی و کادرفنی تیم چقدر در عملکرد تیم تأثیر گذار بوده اند؟

بسیار زیاد، از لحاظ آنالیز، مباحث فنی و رابطه‌ای که امسال بین بچه‌ها و کادر فنی وجود دارد مانند یک خانواده هستیم. این موضوع تأثیر گذاری زیادی دارد زیرا در این مراحل بچه‌ها با جان و دل برای یکدیگر، مربی و اسم ذوب آهن جنگیدند.

در بازی آخر با نظم آوران سیرجان علیرضا احسانی مدیرعامل باشگاه در سالن حضور داشت، آیا بعد از بازی قولی برای پاداش داد؟

خوشبختانه مدیرعامل باشگاه آدم ورزشی است و برای دوبازی از مرحله نیمه نهایی به سالن آمد و حمایت کرد. یک سری صحبت‌های درون خانوادگی شد و امیدوارم از طرف کارخانه هم حمایت صورت بگیرد تا یک پاداش خوب به بازیکنان بدهند زیرا لیاقت آن را دارند.

نظر شما راجع به رقیب خود در فینال یعنی شهرداری گرگان چیست؟

برای ما فرقی نمی‌کرد گرگان یا شیمیدر به فینال بیاید زیرا هر دو تیم خوب هستند، تنها تفاوت این است که ما تجربه بازی مقابل گرگان را داریم، سبک بازی این تیم با رفتن بازیکن پست سه آمریکایی و اضافه شدن پست چهار اروپایی متفاوت شده است.
بازی فینال انگیزه و حس حال متفاوت دارد، هر تیمی که تمرکز خود را به دور از حواشی خوب نگه دارد و در مجموع دیدارها بتواند آنالیز کادر فنی را اجرا کند می‌تواند برنده باشد که امیدوارم آن تیم، ما باشیم.

گفت وگو از: کیمیا گلپیرا_خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 568919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.