تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکلات شهروندان/مصوبه نهایی خیابان آقانوراله ابلاغ نشده است

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: از دو سال قبل طرح نیمه‌کاره خیابان آقانوراله رها شده است و مقرر شد عرض این گذر با حداقل آن اجرا شود که هنوز مصوبه آن به شهرداری ابلاغ نشده است و شهرداری به‌ویژه ساکنان این محدوده با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر در دیدار با جمعی از شهروندان ساکن در منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: به برکت ماه پر فضیلت رمضان و حضور ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری اصفهان در مساجد محدوده منطقه سه، مشکلات و نظرات شهروندان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یک شهروند در خصوص بی‌نظمی و سدمعبر در بازار بزرگ اصفهان، تصریح کرد: از سالیان گذشته در بازار، کسبه نسبت به ارائه نمایش کالاها در خارج از مغازه و تحریک به خرید بهتر شهروندان و کشاندن آنها به داخل مغازه‌های خود بخش عمده‌ای از بازار را اشغال می‌کنند که این حریم عمومی از حدود شش یا هشت متر عرض بازار به دو متر مخصوص تردد شهروند تبدیل می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: در چند سال گذشته اکیپ رفع سدمعبر در این خصوص تلاش‌هایی را انجام داد که با مخالفت شدید کسبه روبه‌رو شد و مجدداً سطح اشغال مغازه‌ها افزایش داده شد حتی بعضی مغازه‌ها نسبت به اجاره ویترین جلوی مغازه خود اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به وقوع حادثه و بحران در بازار، گفت: از عوامل افزایش آتش‌سوزی در مواقع بحران و سرایت سریع به سایر مغازه‌ها یکی ترافیک و دیگر سدمعبر بازار است که عوامل آتش‌نشانی نمی‌توانند به سرعت برای اطفای حریق به محل حادثه نزدیک شوند.

کارگر خاطرنشان کرد: رفع سدمعبر یکی از اولویت‌های منطقه سه شهرداری اصفهان بوده است که در روزهای آینده با تشکیل جلسات خاص به همراه نیروهای انتظامی وارد عمل می‌شویم و ابتدا با اطلاع‌رسانی، آموزش، اخطار و مرحله نهایی اعمال قوانین قضائی با این معضل برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ سوال یکی دیگر از حاضران جلسه در خصوص اجرا نکردن قسمتی از سقف بازار در گذر قلندرها، گفت: هرچند تعمیرات و اجرای سقف ابنیه‌های تاریخی به‌خصوص بازار به عهده میراث فرهنگی است، اما در سال‌های گذشته منطقه سه شهرداری علاوه بر سنگ‌فرش، بخش‌هایی از بازار مانند بازار سینه پایینی، نیم‌آور و سایر مکان‌های دیگر از بازار را سقف‌زنی کرده است؛ به‌طوری که در سال گذشته عملیات سنگ‌فرش، مرمت دیواره‌ها و سقف‌زنی بازار اصفهان حدفاصل میدان تا میدان حدود ۱۷ میلیارد تومان برای این منطقه هزینه داشته است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال شهروندی مبنی بر اینکه نگذاشتن سطل توسط شهرداری باعث بی‌نظمی و عدم نظافت در بازار شده است، اظهار کرد: طبق برنامه زمانی اعلام شده بارگیری زباله و نظافت پس از اتمام کار بازار توسط تیم خدمات شهری انجام می‌شود، همچنین تیم آموزش خدمات شهری با تذکر و اخطار نیز به مغازه‌ها مبنی بر قرار ندادن زباله پیش از موعد، عدم شست‌وشوی تی و نریختن چای در فاضلاب سقاخانه اقدام کرده‌اند که متأسفانه با برخورد ناشایست کسبه روبه‌رو شده‌اند.

وی افزود: سطل‌گذاری در بازار خلاف قواعد خدمات شهری است، زیرا خود باعث تجمع زباله و نازیبایی‌هایی می‌شود در هر صورت منطقه با استقرار تیم آموزش و هماهنگی با مقامات قضائی در آینده نزدیک به صورت جدی با قضیه نظافت بازار مقابله خواهد کرد.

کارگر در پاسخ به دیگر سوال شهروند منطقه سه در خصوص مخروبه‌های اطراف بازار که با زباله‌ریزی عامل شیوع بیماری یا حریق می‌شود، تصریح کرد: این املاک مالکیت خصوصی داشته است و به‌دلیل نداشتن طرح جامع، شهرداری نمی‌تواند این املاک را خریداری کند، از طرف دیگر سازمان میراث فرهنگی به برخی از این اماکن مجوز تغییر کاربری نداده است و مالکان نمی‌توانند آن‌ها را نوسازی کنند.

وی با اشاره به تعریض نشدن خیابان‌هایی که در سال‌های اخیر با عرض کم احداث شده است، به دو خیابان سنبلستان و آقانوراله نجفی و گفت: تمایل شهرداری به احداث خیابان‌های عریض است، اما کمیسیون ماده ۵ که با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی همچون میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی، شهرداری و استانداری برگزار می‌شود، به دلیل بافت تاریخی و حفظ آثار تاریخی مصوبه احداث خیابان را با حداقل عرض صادر می‌کند، به‌طوری که در سال ۱۳۹۰ مقرر شد به خیابان آقانوراله در کمیسیون با عرض ۱۸ متر مطرح شد و رأی ۱۶ متر را دریافت کرد که با کش و قوس‌های فراوان در نهایت با عرض ۱۴ متر تصویب شد اما پس از آزادسازی و شروع عملیات، بازهم با مخالفت حامیان آثار تاریخی روبه‌رو شدیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: از دو سال قبل طرح نیمه‌کاره خیابان آقانوراله رها شده است و مقرر شد عرض این گذر با حداقل آن اجرا شود که هنوز مصوبه آن به شهرداری ابلاغ نشده است و شهرداری و به‌خصوص ساکنان این محدوده با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

وی در پاسخ به سوال شهروندی پیرامون کمک نقدی شهرداری به مساجد، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته کمک به مساجد انجام می‌شد که با توجه به نداشتن نقدینگی شهرداری در چهار سال گذشته این کمک‌ها متوقف شده بود، اما در دوره جدید مدیریت شهری کمک به مساجد در برنامه‌های منطقه قرار گرفته است.

کد خبر 568918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.