مجوز استفاده از تست تنفسی کووید صادر شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از تست تنفسی کووید زیر سه دقیقه را صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از آزمایش تنفس و بررسی ترکیب شیمیایی آن در دم و بازدم را با هدف تشخیص اضطراری ابتلاء به ویروس کرونا صادر کرد. دستگاه تشخیص کرونا با استفاده از تست تنفسی که InspectIR COVID-19 نام دارد، پنج ترکیب شیمیایی در دم و بازدم انسان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، سپس در صورت آلوده بودن فرد به ویروس کرونا، آن را تشخیص می‌دهد.

آزمایش ذکر شده را می‌توان در محیط‌های بیمارستانی، مطب‌های پزشک و مراکز درمانی با استفاده از ابزار خاص انجام داد، معمولاً این نوع آزمایش‌ها توسط یک فرد آموزش دیده، تحت نظر کادر درمان و در شرایط خاص صورت می‌گیرد، نتایج آن زیر در کمتر از سه دقیقه مشخص می‌شود. تست تنفسی روش جدیدی برای یافتن افراد مبتلا است و به پزشکان در تسریع فرآیند تشخیص کمک شایانی می‌کند.

گروهی از محققان تست تنفسی کووید را بر دو هزار و ۴۰۹ فرد دارای علامت بیماری کووید -۱۹ و بدون علائم بررسی کردند. نتایج ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این دستگاه تنفسی قادر است در ۹۱.۲ درصد مواقع موارد مثبت کرونا را به خوبی و با دقت بالایی شناسایی کند، در حالی که دقت این محصول در شناسایی نمونه‌های منفی حدود ۹۹.۳ درصد بود. سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است که برای اطمینان ۱۰۰ درصدی باید آزمایش‌های مولکولی بر افراد با نتایج مثبت انجام شود.

کد خبر 568886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.