واکسن کووید والنووا در بریتانیا تایید شد

آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی بریتانیا، مجوز استفاده از واکسن والنووا را تایید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن والنووا با استفاده از فناوری سنتی، حاوی نسخه کامل ویروس کرونا بوده که غیرفعال است، باعث بیماری نمی‌شود، اما به بدن می‌آموزد که چگونه با آن مقابله کند. اولین سازمانی که واکسن والنووا را در جهان تأیید کرد، آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی بریتانیا است.

واکسن والنووا در حقیقت نخستین واکسن غیرفعال کرونا با نسخه کامل این ویروس است که تاییدیه نظارتی در بریتانیا را کسب کرده است. واکسن ذکر شده مانند واکسن‌های آسترازنکا و فایزر برای تزریق دو دوز طراحی شده و پس از بررسی دقیق ایمنی، کیفیت و اثربخشی، تاییدیه را دریافت کرده است. والنووا، ششمین واکسن کرونا بوده که از طرف آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی بریتانیا مجوز دریافت کرده است.

درحال‌حاضر، موج جدید ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در انگلیس تشدید پیدا کرده است و مراکز درمانی سراسر این کشور با فشار قابل توجهی مواجه شده‌اند. با این وجود، وزارت بهداشت بریتانیا دو هفته پیش آخرین محدودیت‌های کرونایی در این کشور را لغو کرد و توزیع رایگان آزمایش کرونا که طی دو سال گذشته هزینه آن را دولت تقبل کرده بود را متوقف کرد.

کد خبر 568885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.