چاپستیک الکتریکی که طعم شوری غذا را تامین می‌کند

محققان ژاپنی، چاپستیک الکتریکی تولید کردند که طعم شور غذاها را بدون اضافه کردن نمک تقویت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نمک و شکر مواد اولیه‌ای است که به بهتر شدن طعم غذاها کمک شایانی می‌کند؛ اما در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود، ممکن است تأثیرات منفی بر سلامت افراد داشته باشد. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه نمک در ژاپن به میزان قابل توجهی بالاتر از توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) است؛ بنابراین محققان چاپستیک الکتریکی تولید کردند که طعم شوری غذاها را بدون اضافه کردن نمک تقویت می‌کند.

هدف اصلی طراحی این نوع چاپستیک کاهش مصرف روزانه نمک است، انرژی مورد نیاز این محصول با استفاده از باتری بسته شده به دور مچ تأمین می‌شود. در انتهای یکی از چاپستیک‌ها از پوشش فلزی استفاده شده است که جریان الکتریکی را با شکل موجی خاص به درون دهان فرد ارسال می‌کند. این جریان الکتریکی یون‌های موجود در سدیم‌کلرید و مونوسدیم گلوتامات را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا مزه شوری که افراد آن را حس می‌کنند را تقویت کند.

در صورت استفاده از چاپستیک الکتریکی ذکر شده، فرد هنگام خوردن غذایی که ۳۰ درصد نمک کمتری دارد، تفاوتی در مزه حس نخواهد کرد. گروهی دیگر از محققان ژاپنی در سال ۲۰۱۶ چنگالی الکتریکی تولید کردند که مزه شور و ترش غذا را تقویت می‌کرد، شرکتی به نام SpoonTEK نیز هم‌اکنون چنگالی ویژه با کارکرد مشابه به فروش می‌رساند که نه تنها مزه‌ها را تقویت می‌کند، بلکه طعم ناخوشایند بعضی از غذاها را ضعیف می‌کند.

کد خبر 568882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.