کشف یک تُن و ۴۰۰ کیلو مواد افیونی در اصفهان/مجروح شدن ۳ قاچاقچی به ضرب گلوله ماموران پلیس

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای دو باند قاچاق موادمخدر و کشف یک تُن و ۴۰۰ کیلو تریاک و حشیش از آنها در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری اظهار کرد: مأموران فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه برنامه‌ها و طرح‌های مقابله با سوداگران و شبکه‌های قاچاق موادمخدر موفق شدند با یک کار اطلاعاتی منسجم و هوشمندانه دو باندی که محموله سنگینی از موادمخدر به سمت مرکز کشور حمل کرده بودند را در دو محور مواصلاتی جنوبی و شرقی استان شناسایی و منهدم کنند.

وی افزود: از این باندها در مجموع یک تُن و ۴۰۰ کیلو موادمخدر شامل یک تُن و ۲۳۰ کیلو تریاک و ۱۷۰ کیلو حشیش کشف و پنج دستگاه خودرو شامل یک دستگاه کامیونت و چهار دستگاه خودروی سواری پژو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اعضای این باندها را هشت نفر اعلام کرد و گفت: سه نفر از این افراد به ضرب گلوله مأموران مجروح شدند که هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند و مابقی با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شش باند قاچاق مواد افیونی توسط مأموران فرماندهی انتظامی استان اصفهان شناسایی و منهدم شدند، گفت: برنامه مقابله با توزیع‌کنندگان خُرد موادمخدر نیز در دستور کار این فرماندهی قرار گرفته که متفاوت‌تر از سال گذشته در این زمینه اقدام خواهد شد.

سردار میرحیدری افزود: هم اکنون طرح مقابله با خُرده‌فروشان مواد افیونی در مناطق حاشیه‌ای شهرستان‌های استان آغاز شده که تأثیر بسیار خوبی هم در کاهش توزیع موادمخدر و هم در افزایش رضایتمندی مردم استان داشته است.

وی اظهار کرد: پلیس همواره مبارزه با موادمخدر را به عنوان یک اصل در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و در استان هم این نوید را می‌دهیم که با توجه به اشراف اطلاعاتی و تعاملی که با سایر دستگاه‌های امنیتی داریم و همکاری و مشارکتی که اقشار مختلف مردم با مأموران پلیس دارند امیدواریم در سال ۱۴۰۱ موفق‌تر از سال گذشته رسالت خود را انجام دهیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با هشدار به قاچاقچیان و سوداگران مرگ تصریح کرد: با هوشمندسازی مبادی ورودی و ایستگاه‌های ایست و بازرسی تقویت یگان تکاوری و همچنین فرماندهی انتظامی بخش‌ها و پاسگاه‌های برون‌شهری و افزایش گشت‌های ویژه از طریق تعامل با بسیج و رصد هوشمند مناطق کویری در سال ۱۴۰۱ در حوزه مبارزه با موادمخدر با قدرت بیشتری وارد عمل شده و اجازه نخواهیم داد باندهای و شبکه‌های قاچاق از مسیرهای استان برای عملی کردن نیت‌های شوم خود استفاده کنند.

کد خبر 568819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.