کاهش موارد ابتدا به کرونا در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت اهواز گفت: موارد ابتلاء به کرونا در خوزستان، در هفته منتهی به ۲۶ فروردین جاری نسبت به هفته پیش از آن ۲۷.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز سیدمحمد علوی، اظهار کرد: موارد ابتلاء به کرونا در خوزستان، در هفته منتهی به ۲۶ فروردین جاری نسبت به هفته پیش از آن ۲۷.۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت موارد بستری و مرگ ناشی از کرونا در خوزستان به ترتیب ۲۸.۴ و ۳۳.۵ درصد کاهش یافته است و در شبانه‌روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در خوزستان نداشتیم و در این مدت ۱۱ مورد بستری و ۱۰۹ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شدند.

رئیس مرکز بهداشت اهواز گفت: موارد ابتلاء به کرونا در خوزستان از ابتدای شیوع آن تاکنون ۶۰۳ هزار نفر بوده و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در این مدت جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان یک نوبت واکسن، ۷۳.۵ درصد دوز دوم و ۳۲.۹ درصد هر سه دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و ۱۵ درصد جامعه هدف در خوزستان در دریافت دوز دوم یعنی ۴۸۴ هزار نفر و ۵۴ درصد نسبت به دریافت دوز سوم تأخیر دارند.

علوی تاکید کرد: پوشش نوبت نخست واکسیناسیون نسبت به کل جمعیت هدف کشور ۶۸ درصد بوده که استان خوزستان حدود ۱۰ درصد از این آمار عقب‌تر است. در خوزستان حدود دو میلیون نفر واکسیناسیون کامل انجام نداده‌اند که این موضوع نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: اگرچه آمار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر اساس بررسی خوداظهاری حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد است، اما این رقم در بررسی میدانی پایین‌تر است.

کد خبر 568809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.