تأمین مالی پروژه‌های حمل‌ونقلی دغدغه مدیریت شهری‌ تهران

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران گفت: تأمین مالی پروژه‌ها به ویژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک دغدغه اصلی شهروندان و مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل فلاح با تاکید بر اینکه تأمین مالی پروژه‌ها به ویژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک که دغدغه اصلی شهروندان و مدیریت شهری است، اظهار کرد: بخشی از بودجه شهرداری بر اساس مشارکت در انجام پروژه‌ها بنا شده است و از طرفی برای اجرای آنها به‌خصوص طرح‌های نیمه‌تمام، نیازمند جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.

وی ادامه داد: برای تعریف پروژه‌ها در سطح شهر و ایجاد مدل مالی آنها، همایشی تحت عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در نظر گرفته‌ایم که تاریخ برگزاری آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران تصریح کرد: تعامل معاونت مالی و اقتصاد شهری و سایر معاونت‌های شهرداری تهران در راستای تعریف مدل مالی پروژه‌ها ضروری است، گام بعدی برای تعریف پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری، تعیین و تکلیف مالکیت محل اجرای طرح‌ها و دریافت مجوزهای لازم است.

وی در خصوص لزوم ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: در برخی از پروژه‌ها نرخ بازگشت سرمایه، برای سرمایه‌گذاران جذاب نیست؛ اما به دلیل اینکه اجرای این پروژه مورد نیاز و ضروری برای شهر است، اقدام به تعیین مشوق‌های سرمایه‌گذاری کردیم.

فلاح با تاکید بر اینکه اقدامات بعدی پس از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، گفت: تمام این پروژه‌ها در یک نمایشگاه مجازی نیز ثبت خواهند شد تا پس از آن از تمام نقاط کشور و دنیا قابل رؤیت باشد؛ این مدلی است که در سایر کشورها نیز تجربه شده است.

وی با اشاره به نواقص سند جامع سرمایه‌گذاری در شهرداری، اظهار کرد: بستر قانونی و عملیاتی سرمایه‌گذاری در شهرداری مهیا نیست و تعریف درستی از سرمایه‌گذار نشده و با سرمایه‌گذار به مثابه پیمانکار برخورد شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این دوره نظام اهلیت یا اعتبارسنجی سرمایه‌گذاری را در سند جامع سرمایه‌گذاری شهرداری می‌گنجانیم تا نحوه برخورد با سرمایه‌گذار به‌صورت درست و صحیح آن مشخص شود.

وی با اشاره به ضرورت گارانتی و تضامین در سرمایه‌گذاری‌ها، اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، تمام ریسک‌ها، گارانتی‌ها، تضامین و برگشت سرمایه در سرمایه‌گذاری‌های خارجی تعیین تکلیف شده است و شهرداری تهران نیز باید الگوی این چنینی را در سرمایه‌گذاری‌های خود قرار دهد.

کد خبر 568771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.