باد و گردوخاک پدیده غالب این هفته باد/کاهش ۴درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان وزش باد نسبتا شدید تا شدید را پدیده غالب این هفته دانست و گفت: وزش باد در مناطق شرقی استان همراه با گردوخاک محلی همراه است و در مناطق شمالی و شمال‌شرقی نیز در ساعت‌های بعدازظهر احتمال بارش خفیف وجود دارد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز روی استان است و در اکثر مناطق آسمان قسمتی ابری، در بعدازظهر گاهی افزایش ابر وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی وزش باد در مناطق شرقی استان را همراه با گردوخاک محلی همراه دانست و افزود: در مناطق شمالی و شمال شرقی نیز در ساعت‌های بعدازظهر احتمال بارش خفیف وجود دارد همچنین از فردا تا روز چهارشنبه آسمان در اکثر مناطق صاف تا قسمتی ابری در ساعت‌های بعدازظهر گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود،

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: پدیده غالب این هفته باد و در مناطق شرقی همراه با گردوخاک است، اما شدت گردوخاک به اندازه روزهای گذشته نیست.

وی از کاهش دو تا چهار درجه‌ای بیشینه دمای هوا در اکثر مناطق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دمای هوای کلان‌شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۲۴ درجه و کمینه دمای صبح فردا به هشت درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

هنرمند گرم‌ترین نقطه استان را خوروبیابانک با دمای ۲۷ درجه اعلام کرد و گفت: سردترین نقطه نیز شهرستان بویین‌ومیاندشت با دمای ۳۳ درجه است همچنین در شبانه‌روز گذشته هشت‌دهم میلی‌متر بارش در آران‌وبیدگل، دودهم میلی‌متر در خوروبیابانک، نیم میلی‌متر در گلپایگان و دو میلی‌متر در میمه به ثبت رسیده است.

کد خبر 568762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.