افزایش بارز بیماران کرونا در ۱۲ استان کشور/جهش آمار موارد سرپایی و بستری

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش بارز بیماران بستری ناشی از کرونا در ۱۲ استان‌های کشور طی هفته اخیر خبر داد و گفت: تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر به ۲۰هزار و ۶۸۶ نفر، تعداد موارد بستری جدید سه هزار و ۴۶نفر و تعداد موارد فوتی به ۲۸۲نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارشی اعلام کرد: استان‌های یزد، بوشهر، همدان، مرکزی، لرستان، تهران، خراسان‌رضوی، سمنان، هرمزگان، فارس، اصفهان و اردبیل در هفته اخیر، افزایش بارز بیماران بستری ناشی از کرونا را گزارش کردند.

بر اساس این آمار، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر ۲۰ هزار و ۶۸۶ نفر، تعداد موارد بستری جدید سه هزار و ۴۶ نفر و تعداد موارد فوتی ۲۸۲ نفر بوده است. هفته سوم فروردین در استان تهران، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۹۴۱ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۵۳۲ نفر و تعداد موارد فوت جدید ۷۱ نفر بوده است.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۱۷۴ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۶۰ نفر دوز دوم و ۲۶ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۵۸ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۹۲ دوز رسید.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۳۴ به ۵۵ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۶۹ به ۸۴ شهر افزایش یافته است. تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۹۱ به ۲۷۴ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۵۴ به ۳۵ شهر کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز کرونایی از ۳۴ شهر به ۵۵ شهر افزایش یافته و بر اساس همین گزارش، تعداد شهرهای نارنجی از ۶۹ به ۸۴ شهر افزایش یافته است همچنین، تعداد شهرهای زرد رنگ از ۲۹۱ به ۲۷۴ شهر و تعداد شهرهای آبی رنگ از ۵۴ به ۳۵ شهر کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 568727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.