حضور ۹۸درصدی دانش‌آموزان و معلمان در مدارس کشور

معاون وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد که آمار تجمیعی از کل مدارس کشور مبین آن است که حدود ۹۰درصد دانش‌آموزان و بالغ بر ۹۸درصد همکاران در مدارس حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «احمد محمودزاده» درباره آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس به‌ویژه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: بازدیدهای میدانی از مدارس غیردولتی به طور مرتب در حال انجام و الزام بر آموزش حضوری است.

وی افزود: از چهاردهم فروردین به این سو، میزان حضور دانش‌آموزان روزبه‌روز افزایش یافته است.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه بر اساس آخرین آمار تجمیعی از کل مدارس کشور، حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان و بالغ بر ۹۸ درصد همکاران در مدارس حضور دارند گفت: بخشی از این افراد به علت بیماری‌های زمینه‌ای و بخشی به علت کرونا و طی دوره نقاهت کرونا در مدرسه حضور ندارند که حدود شش تا هفت درصد غایبان را در برمی‌گیرد.

وی افزود: علت غیبت گروهی دیگری از دانش‌آموزان نیز این است که خانواده‌ها به دلیل نگرانی که دارند، اجازه حضور نمی‌دهند؛ توصیه اکید می‌کنیم این خانواده‌ها فرزندانشان را به مدرسه بفرستند، شرایط لازم از سوی وزارت آموزش‌وپرورش مهیا شده و واکسیناسیون تا حدود خوبی در سطح کشور و مدارس انجام و ایمنی جمعی حاصل‌شده است.

محمودزاده ادامه داد: فرصت کمی هم تا پایان سال تحصیلی باقی‌مانده است و درصددیم بخشی از آسیب‌های ناشی از کرونا بر دانش‌آموزان را جبران کنیم و برای سال تحصیلی آینده آماده شویم. در دوران کرونا آسیب‌های جدی رخ داد که ازجمله آن‌ها می‌توان به فقر یادگیری، کاهش پوشش تحصیلی، افزایش نابرابری آموزشی و مشکلات جدی روحی، روانی و اجتماعی و دوری از گروه همسالان اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، با صدور بخش‌نامه حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها در فروردین سال جاری موجی از نگرانی والدین برای حضور فرزندانشان در مدارس و ابتلای آنان به ویروس به کرونا وجود داشت که همین امر باعث شده بود در فضای مجازی شایعه عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس مطرح شود.

کد خبر 568713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.