جنگ مقاومت جواب جنایات تل‌آویو

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، بیست‌وهفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اصلاح سیاست‌های پولی و مقابله با گران‌فروشی» به بررسی اظهارات روز گذشته رئیس جمهور پرداخت و نوشت: رئیس‌جمهور عصر پنجشنبه در نشستی با جمعی از هنرمندان کشور که در فضایی صمیمی و در حیاط ساختمان هیئت دولت در پاستور برگزار شد، با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان بویژه پیشکسوتان، گفت: هنرمندان با انبوه مشکلات مغفول مانده‌ای مواجه هستند که برای غلبه بر آنها لازم است کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان عرصه هنر تشکیل شود.

آثار غنی هنری در سراسر کشور را نشانگر تمدن بزرگ ایرانی-اسلامی دانست و اظهار کرد: این آثار هنری تمدن‌ساز، جلوه‌هایی از خلاقیت، نوآوری و اندیشه مردان و زنانی است که در طول تاریخ در این سرزمین زیسته‌اند و امروز وظیفه داریم آنها را به بهترین شکل به نسل‌های آینده معرفی کنیم. رئیس جمهور گفت: هنر می‌تواند بهترین و پیچیده‌ترین مفاهیم عالی را به نسل‌ها و عصرها منتقل کند و با هنر می‌توان در بسیاری از موضوعات به فهم مشترک رسید.

آیت‌الله رئیسی با گرامیداشت یاد بزرگان عرصه هنر از جمله شهید آوینی و سایر کسانی که دغدغه ارتقای هنر در این سرزمین را داشته‌اند، به موضوع عدالت در عرصه هنر اشاره کرد و گفت: عدالت بعد از توحید گسترده‌ترین مفهومی است که تمام شئون زندگی انسان را در بر می‌گیرد و جلوه عمومی عدالت، آن است که هر چیز در جای خود قرار بگیرد. وی، حمایت عادلانه در حوزه هنر را حائز اهمیت دانست و افزود: تخصیص اعتبارات، ظرفیت‌ها و امکانات به بخش هنر باید متناسب با اهمیت این عرصه باشد.

جنگ مقاومت جواب جنایات تل‌آویو

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جنگ مقاومت جواب جنایات تل‌آویو» به بررسی حمله روز گذشته نیروهای نظامی صهیونیستی به نماز گذاران پرداخت و نوشت: با وجود خط و نشان‌های صهیونیست‌ها مبنی بر اجرای برنامه قربانی در مسجدالاقصی، فلسطینیان دیروز برای اقامه نماز جمعه وارد مسجدالاقصی شدند که یورش نظامیان صهیونیست به نمازگزاران را به دنبال داشت. گروه‌های مقاومت در هشداری شدید، بر ادامه مقابله با دشمن صهیونیستی تأکید کرده‌اند.

در روزهای گذشته حساسیت‌ها درباره برنامه صهیونیست‌ها برای انجام مراسم دینی در مسجدالاقصی شدت گرفته بود. این موضع‌گیری به ویژه پس از آن تشدید شد که منابعی در رژیم صهیونیستی چندین بار اعلام کردند که آن‌ها روز جمعه قصد دارند به مناسبت عید یهودی پسح در مسجدالاقصی مراسم قربانی داشته باشند.

اگرچه دفتر نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه روز چهار شنبه گمانه‌زنی‌ها را در مورد اینکه یهودیان درصدد قربانی کردن در داخل مسجدالاقصی هستند، رد کرد، اما گروهک‌ها و سازمان‌های تندرو یهودی موسوم به جماعات هیکل به صراحت گفتند که با وجود تهدیدهای جنبش حماس، برای قربانی به مسجدالاقصی می‌روند.

از طرف دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه به دلیل عید پسح یهودیان از شامگاه دیروز به مدت ۳۲ ساعت بسته می‌شود و امروز نیز گذرگاه الجلمه و ام‌الریحان برای ورود فلسطینی‌های ساکن جنین بازگشایی می‌شود. همچنین، ورود نمازگزاران فلسطینی ساکن کرانه باختری برای نماز جمعه به مسجدالاقصی ممنوع و اعلام شد که مردان ۴۰ تا ۵۰ ساله هم باید مجوز ورود داشته باشند. به‌رغم همه این موضع‌گیری‌ها، هزاران فلسطینی سحرگاه روز جمعه برای اقامه نماز در دومین جمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجدالاقصی شدند. صبح جمعه به دنبال حمله صهیونیست‌ها، درگیری‌های شدیدی در داخل مسجدالاقصی رخ داد.

این نیروها به سمت نمازگزاران بمب آتش‌زا پرتاب کردند که به زخمی شدن شماری از آن‌ها منجر شد. با شدت گرفتن ناآرامی‌ها، نیروهای رژیم صهیونیستی پس از دستگیری ده‌ها فلسطینی در مسجدالاقصی، نمازگزاران را وادار به خروج از مسجد کردند.

عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی اعلام کرد که اشغالگران، صدها فلسطینی را دستگیر کرده‌اند. پلیس رژیم صهیونیستی نیز این امر را تأیید می‌کند. خبرنگار المیادین حین درگیری‌ها گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی کماکان به دستگیری جوانان فلسطینی در اطراف مسجدالاقصی ادامه می‌دهند.

هلال احمر فلسطین تا بعدازظهر جمعه، شمار زخمی‌های ناشی از حمله اشغالگران به مسجدالاقصی را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرد. فخری ابودیاب از فعالان فلسطینی با اعلام اینکه مهاجمان به سمت نمازگزاران بمب صوتی و آتش‌زا و گلوله پلاستیکی پرتاب کردند، گفت که نیروهای اسرائیلی یک عکاس و پنج نگهبان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

جنگ مقاومت جواب جنایات تل‌آویو

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت داده می‌شود» پرداخت و نوشت: سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، صبح روز پنجشنبه _بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ در نخستین مراسم سالگرد شهادت سردار حجازی جانشین نیروی قدس سپاه گفت: سردار حجازی یکی از شهدای برجسته نظام اسلامی است و در همه صحنه‌ها از جلوداران نظام بوده است. فرمانده نیروی قدس سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فلسطینی که در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند، گفت: شهدای فلسطینی نشان دادند اسلام، ارزش‌های اسلامی و فلسطین زنده است و راه شهدا همچنان استمرار دارد. ما به تاسی از شهدا می‌توانیم راه درست زندگی را فرا بگیریم.

ما در وسط میدان مبارزه هستیم. جمهوری اسلامی ایران جلودار صحنه علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است و ما به تاسی از شهدا راه پر عزت و عظمت آن‌ها را ادامه خواهیم داد. وی با اشاره به بیانات امام راحل که فرمودند هنر آن است که بدون هیاهوهای سیاسی و خودنمایی شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزید و خود را فدای هدف کنید، خاطرنشان کرد: شهید حجازی با تکلیف‌مداری، تلاش و تدبیر، مصداق این سخن است.

سرزمین‌های اشغالی حکم یک پادگان پر از دوربین است فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند شهید حجازی فردی مجاهد، دارای فکری پویا و دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب بود، تاکید کرد: این مجاهد فی‌سبیل‌الله و این مرد میدان کار و تلاش خالصانه و حاضر در همه صحنه‌ها که نیاز بود بدون هیاهوی سیاسی حضور داشت.

شهید حجازی مراتب مختلف مسئولیتی را در سپاه طی کرده بود اما همچنان‌که رهبر در پیام فرمودند در مسئولیت‌های بزرگ سپاه خدمت کرده و در همه آنها سربلند و موفق بوده و این سخن رهبر معظم انقلاب بود.

سردار قاآنی افزود: شما می‌دانید تمام سرزمین‌های اشغالی حکم یک پادگان پر از دوربین و ابزار کنترلی را دارد، سیستم صهیونیستی و پلیسی که در آنجا حاکم است، قدم به قدم آنجا را کنترل می‌کند.

اما در چنین سرزمینی پادگان مسلک نظامی، فرزندان فلسطینی این گونه بلند شده و عملیات انجام می‌دهند و شهدای عالی‌مقامی همچون «رعد حازم» اینگونه با صلابت و با طمانینه نفس، در مرکز رژیم صهیونیستی و در شلوغ‌ترین منطقه و ساعت آمده و با صلابت حرکت کرده و با اقدام قهرمانانه پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی را این گونه مردانه اجرا می‌کند.

جنگ مقاومت جواب جنایات تل‌آویو

کد خبر 568709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.