لزوم برخورد شهرداری با پیمانکار پارک لاله

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: با توجه به تخلف پیمانکار پارک لاله این پارک باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و با پیمانکار طبق قرارداد برخورد شود.

محمدحسین پرآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک لاله شهر دزفول با دارا بودن بیش از ۹۰ هکتار مساحت یکی از بهترین تفریحگاه‌ها برای مردم در شمال شهر دزفول است، سال‌ها شهروندان از آن استفاده کرده‌اند و در حال حاضر نیز در محدوده شهری قرار گرفته است.

وی افزود: پس از قراردادی که منابع طبیعی با بخش خصوصی منعقد کرد، آسیب‌های فراوانی به این پارک وارد شد؛ به گونه‌ای که بیش از چند صد درخت از این پارک قطع شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به اینکه پیمانکار با هدف کشت و زراعت پارک را تحویل گرفت، اضافه کرد: این کشت و زراعت در نهایت با قطع درختان همراه شد، جاده، نمازخانه، سرویس بهداشتی و وسایل بازی و مکانی که محل تفریح شهروندان بوده در این مدت تخریب شده است، شورای ششم به طور جدی پیگیر این موضوع است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تحویل پارک به شهرداری، ادامه داد: قرار شد این پارک ۴۰ ساله تحویل شهرداری داده شود، به همین منظور طرحی برای حدود ۹۱.۳ هکتار از طرف شهرداری دزفول ارائه و پس از بررسی‌های انجام شده تأیید شد.

پرآور با اشاره به ورود دادستان دزفول به این موضوع به عنوان یک مطالبه عمومی، گفت: شورای اسلامی شهر پیگیر این بود که پارک در ایام نوروز در اختیار شهرداری قرار گیرد، اما نه تنها تعیین تکلیف نشد، بلکه با وجود رفت‌وآمد و پیگیری فراوان هیچ اقدام عملی نیز انجام نشده است و قطعاً موضوع را از طریق دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد؛ در صورتی که خسارت تمام درختانی که قطع شده‌اند، محاسبه و پیمانکار جریمه شود هزینه فسخ قرارداد پرداخت می‌شود، ضمن اینکه علاوه بر درختان فراوان جاده، منبع آب، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز تخریب شده است.

وی در خصوص لزوم پیگیری قضائی این پرونده، تصریح کرد: پیمانکار تخلف کرده است و به واسطه تخلف انجام شده باید قرارداد فسخ و با وی برخورد شود، نه اینکه هزینه جهت فسخ قراردادی که در اجرای آن تخلف نیز انجام شده است، پرداخت کنیم.

کد خبر 568680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.