قبل از دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا چه اقداماتی انجام دهیم؟

توصیه شده است که پیش از دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و آب کافی بنوشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مؤثرترین و بهترین روش برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹، دریافت واکسن کرونا است؛ به خصوص درحال‌حاضر که سویه‌های جدید مانند XE شیوع پیدا کرده و به نظر می‌رسد که میزان انتقال‌پذیری بسیار بالایی دارد. کشورهای مختلف تزریق دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند. در ادامه به بررسی اقداماتی می‌پردازیم که لازم است قبل از دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن انجام دهید:

مطمئن شوید که بیمار نیستید

مطمئن شوید روزی که قرار است دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کنید، بیمار نیستید. در صورتی که درگیر آنفلوآنزا یا سرماخوردگی هستید، بهتر است زمان دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را به تأخیر بیندازید؛ زیرا زمانی که بیمار هستید و واکسن دریافت می‌کنید، عوارض جانبی شدیدی را تجربه خواهید کرد.

آب زیاد بنوشید

توصیه شده است که قبل و بعد از دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا از رژیم غذایی سالم پیروی کنید. استفاده از رژیم غذایی متعادل و نوشیدن آب کافی در روز می‌تواند به تسکین عوارض جانبی واکسن کمک شایانی بکند و میزان تأثیرگذاری واکسن را افزایش دهد.

ورزش کنید

ورزش متوسط دو تا سه روز قبل از دریافت واکسن کرونا می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش تأثیرگذاری واکسن کمک کند. پس از دریافت واکسن کرونا، سعید کنید به منظور کاهش درد بازو و درد عضلانی، تمرینات ساده مربوط به دست را انجام دهید.

خوب بخوابید

خواب باکیفیت می‌تواند به بهبود سلامت روحی و جسمی افراد کمک کند؛ حتی می‌تواند میزان اثربخشی واکسن کرونا را افزایش دهد. بنابراین، توصیه شده است که روزهای قبل از دریافت واکسن کرونا، به خوبی استراحت کنید و بخوابید.

داروی تب‌بر مصرف نکنید

واکسن کرونا ممکن است باعث بروز تب خفیف شود، اما لازم است از مصرف هرگونه داروی برای کنترل آن اجتناب کنید. تب ناشی از دریافت واکسن کرونا پس از گذشت چند روز از بین می‌رود. مصرف آب کافی، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و استراحت کردن به بهبود تب ناشی از دریافت واکسن کرونا کمک می‌کند. فقط در صورت بروز تب شدید و ادامه‌دار به پزشک مراجعه کنید و دارو مصرف کنید.

در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید با پزشک مشورت کنید

اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید و مجبور هستید به صورت منظم برای کنترل کردن آن از دارو استفاده کنید، قبل از دریافت واکسن کرونا با پزشک مشورت کنید. مصرف داروهای خود را بدون مشورت پزشک قطع نکنید.

کد خبر 568607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.