کیلیان امباپه و تصمیم مهمی که به‌زودی اتخاذ می‌شود!

فوق‌ستاره ۲۳ ساله و فرانسوی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن، گویا هنوز برای رفتن به رئال‌مادرید و ماندن در PSG مردد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدتی است که شایعات مختلفی پیرامون آینده ورزشی «کلیان امباپه» به گوش می‌رسد؛ برای ماه‌ها به نظر می‌رسید که این مهاجم در تابستان به رئال‌مادرید بپیوندد، اما نقل‌قول‌های اخیر نشان می‌دهد که او اکنون می‌تواند در فرانسه بماند.

اگرچه «کریم بنزما» اکنون ممکن است مرد محبوب اصلی برای بردن توپ طلای ۲۰۲۲ باشد، اما در سه هفته گذشته، کیلیان امباپه بار دیگر نشان داده است که چرا بسیاری او را بهترین فوتبالیست می‌دانند.

او در چند بازی اخیر خود برای باشگاه و کشورش، ۱۱ گل مستقیم به ثمر رسانده است؛ با فرانسه در برابر آفریقای‌جنوبی دو گل زد و یک پاس گل داد، سپس با پاری سن ژرمن با انجام دبل و هت‌تریک پاس گل مقابل لوریان و هتریک گل و یک پاس گل جلوی کلرمون، آن را ادامه داد.

منتقدان به قدرت کم حریف در هر بازی اشاره خواهند کرد؛ اما با این وجود، عملکرد امباپه تماشایی بود و یک گل یا یک پاس گل در هر یک از هشت بازی فصل جاری پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان اروپا این تصور را که او ممکن است یک بازیکن خودخواه باشد، رد می‌کند. در واقع، هیاهوی اخبار درباره آینده او به اندازه کافی بر ارزش وی در زمین مسابقه، صحه گذاشته است.

چند ماهی است برای آنچه (تصمیم ماندن یا رفتن) امباپه در پایان فصل انجام خواهد داد، موضوع گمانه‌زنی‌های بی‌سابقه بوده است. قرارداد این بازیکن ۲۳ ساله در تاریخ سی‌ویکم ژوئن تمام می‌شود و قرار است به مهم‌ترین بازیکن آزاد تبدیل شود. به نظر می‌رسد رئال‌مادرید از ابتدای فصل در رقابت برای جذب ملی‌پوش فرانسوی پیشرو بوده است؛ با این حال طی روزهای اخیر، تغییرات ظریفی در شتاب تصمیم کلیان رخ داده است.

کیلیان امباپه و تصمیم مهمی که به زودی اتخاذ می‌شود!

او گفت: «تصمیم خود را نگرفته‌ام، عناصر جدیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرم؛ اما کدام عناصر! امباپه پس از نمایش خیره‌کننده‌اش مقابل لوریان به رسانه‌ها گفت: آرام هستم، سعی می‌کنم بهترین تصمیم ممکن را با خانواده‌ام بگیرم؛ اگر این تصمیم را گرفته بودم، آن را می‌گفتم و آن را می‌پذیرفتم؛ همیشه این کار را انجام می‌دهم، نیازی به پنهان کردن ندارم. فقط می‌خواهم بهترین تصمیم ممکن را بگیرم.»

این اظهارات بلافاصله پس از انتشار اخباری که مطبوعات فرانسوی منتشر کردند مبنی بر اینکه پاری سن ژرمن مایل است او را به عنوان ستاره و کاپیتان تیم تبدیل کند، به مرحله بعدی خود رسید که با توجه به ماهیت باخت آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا به مادرید، در مقطعی مهم قرار دارد و باعث بی‌اطمینانی درباره آینده امباپه شده است.

مشخص شده که پاری سن ژرمن بدون امباپه نمی‌تواند کار کند. او ممکن است در کنار لیونل مسی و نیمار در خط خط حمله بازی کند، اما سلسله‌مراتب در خط جلو برای هر کسی که زمان زیادی را صرف تماشای آن‌ها در این فصل کرده، آشکار است: مرد فرانسوی یک سر و گردن بالاتر از اطرافیانش قرار دارد.

پارک دو پرنسی‌ها آسمان و زمین را به هم می‌ریزند تا پیشرفت خود را حفظ کنند و هدف آن‌ها ممکن است «عناصری» باشد که امباپه، دو هفته گذشته به آن اشاره کرد.

اگرچه او این اظهارات را عمداً مبهم گذاشت، اما احتمالاً مسئله چیزی فراتر از بازوبند کاپیتانی است. ممکن است حرکت‌های بزرگ‌تری مانند برکناری مدیر ورزشی (لئوناردو) انجام شود که عملکرد او در نهایت مورد بررسی جدی قرار گرفته است. پاری سن ژرمن حتی ممکن است به دوست خوب امباپه، پل پوگبا نزدیک شود که حضورش در فرانسه ممکن است برای مهاجم جوان دلیلی برای تفکر بیشتر درباره آینده‌اش باشد.

مطمئناً اگر در تابستان امسال تحولی جدی در پروژه PSG ایجاد نشود، امباپه در بستن قرارداد مجدد با این باشگاه اشتباه می‌کند. سیاست نقل و انتقالی آن‌ها به خوبی نمایان شده است، در حالی که بی‌ثبات ذهنی آن‌ها به عنوان منبعی از شرمندگی در بزرگ‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، همچنان ادامه دارد.

کیلیان امباپه و تصمیم مهمی که به زودی اتخاذ می‌شود!

به هر حال پاری سن ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پای خود را روی گردن رئال مادرید گذاشته بود؛ اما با این حال این تیم «کارلو آنچلوتی» است که اکنون در کنار فرانسوی‌ها و پیروزی بر چلسی در دیدار رفت و برگشت، حالا به مرحله نیمه نهایی صعود کرده است.

زمانی که بازیکنان تصمیمات بزرگی در دوران حرفه‌ای خود دارند، می‌توان تاریخ را مرور کرد؛ با این حال روند فاجعه بار PSG به یک روند نگران کننده تبدیل شده است و امباپه نباید به خود اجازه دهد که در یک شکست دیگر فرو برود.

با این حال، رفتن به رئال مادرید خطراتی نیز دارد. در حالی که «وینیسیوس جونیور» و «بنزما» نقش‌های مورد علاقه او را به ترتیب در سمت چپ و وسط زمین بازی می‌کنند، «امباپه» با این احتمال مواجه می‌شود که از سمت راست دور شود؛ موقعیتی که او از روزهای اولیه حضورش در موناکو به طور منظم در آنجا بازی نکرده است.

پس شاید تصمیم عاقلانه‌ای باشد که ۱۲ ماه دیگر را در پاریس سپری کند تا میراث خود را در باشگاه محل تولدش تثبیت کند که احتمالاً بهترین گلزن تاریخ آن‌ها خواهد شد؛ سپس با باز شدن یکی از نقش‌های مورد علاقه او در خط حمله به سانتیاگو برنابئو نقل مکان کند.

امباپه که ۲۳ ساله شده است، فرصت فوق‌العاده‌ای را در اختیار دارد. با این وجود، تصمیمی که در هفته‌های آینده می‌گیرد، بر بقیه زندگی او از نظر حرفه‌ای و شخصی، تأثیر می‌گذارد. این از مواردی است که او به وضوح در حال ارزیابی دقیق آن است.

کد خبر 568566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.