به مناسبت روز جهانی هموفیلی اراک قرمز می شود

به پیشنهاد شهردار اراک به مناسبت روز جهانی هموفیلی، بلوار قدس، خیابان مخابرات و میدان شریعتی این شهر به رنگ قرمز درخواهند آمد.

احمد حسنی، در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز هفدهم ماه آوریل مصادف با بیست و هشتم فروردین برای حمایت از این بیماران هموفیلی به این نام درآمده تا آگاهی عمومی نسبت به این بیماری افزایش پیدا کند.

وی افزود: در سراسر دنیا به مناسبت روز جهانی حمایت از بیماران هموفیلی، نمادها و نورپردازی‌های شهری به رنگ قرمز در می آیند، در همین راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک نیز در روز ۲۸ فروردین با هدف حمایت از این بیماران قسمت‌هایی از شهر را با استفاده از نورپردازی به رنگ قرمز در خواهد آورد.

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک تصریح کرد: بیماری هموفیلی، نوعی بیماری نادر و ارثی است که در آن فاکتورهای انعقادی خون در بدن بیمار، بسیار کم بوده و یا اصلاً وجود ندارد در همین راستا به شهرداری اراک به منظور آگاهی رسانی و حمایت از بیماران مبتلا به اختلالات انعقادی و مراکز درمانی این بیماران در حرکتی نمادین تصمیم به نورپردازی در سطح شهر گرفت که این امر به دنبال پیشنهاد آقای شهردار انجام شد و در روز جهتنی هموفیلی شاهد قرمز رنگ شدن معابر شهری خواهیم بود.

کد خبر 568481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.