۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
بیت کوین به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید

با وجود آنکه در حال حاضر بیت کوین توانسته مجدد به بالای ۴۰ هزار دلار برگردد اما همچنان کندل تثبیتی را بالای این سطح ثبت نکرده است بنابراین اگر بتواند بالای این محدوده دوام آورد برآورد می‌شود که بتواند تا سطح ۴۵ هزار دلار مجدد رشد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۱ هزار و ۱۲۳ دلار

تغییرات: رشد ۲.۵۷ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۹۷ دلار

تغییرات: رشد ۱.۵۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۱۸ دلار و ۶۹ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۱۴ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۲۷ دلار

تغییرات: رشد ۱.۳۹ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۹۶۵ دلار

تغییرات: رشد ۱.۲۰ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۵ دلار و ۷۷ سنت

تغییرات: رشد ۱.۲۰ درصدی

ترا (Tera): ۸۶ دلار و ۹۹ سنت

تغییرات: رشد ۲.۱۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۸۰ دلار و ۵۲ سنت

تغییرات: رشد ۳.۹۷ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۸ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۲۱ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۱۳ سنت

تغییرات: رشد ۱.۸۶ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: با وجود آنکه در حال حاضر بیت کوین توانسته مجدد به بالای ۴۰ هزار دلار برگردد اما همچنان کندل تثبیتی را بالای این سطح ثبت نکرده است بنابراین اگر بتواند بالای این محدوده دوام آورد برآورد می‌شود که بتواند تا سطح ۴۵ هزار دلار مجدد رشد کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بیت کوین به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۷۰ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۸۸ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۴۰ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۹ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۷۶ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۷۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۳ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۷ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۸۶۹ میلیارد دلار

بیت کوین به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۸ واحد. ورود شاخص ترس و طمع به محدوده ترس شدید.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بیت کوین به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بیت کوین به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید

اخبار بازار رمزارزها

متخصصان بازارهای مالی همچنان به آینده بیت کوین امیدوارند

پیتر برانت (Peter Brandt)، مدیرعامل شرکت تجاری فکتر ال‌ال‌سی (Factor LLC)، گفته است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۴ احتمالاً ده برابر می‌شود. با این حال طبق گفته‌های او، نوسان‌های بزرگترین ارز دیجیتال جهان ممکن است برای مدتی طولانی جهت خاصی نداشته باشد و فراز و فرود واضحی در بازار آن مشاهده نشود. توور دمیستر (Tuur Demeester)، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری آدامانت کپیتال (Adamant Capital) و یکی از طرفداران قدیمی بیت کوین، نیز گفته است که قیمت این ارز دیجیتال مانند تمام دارایی‌های مالی دیگر پس از دوره‌های طولانی تثبیت منجر خواهد شد.

وجود مقررات در صنعت ارزهای دیجیتال ضروری است

برتراند پرز (Bertrand Perez)، مدیر عملیاتی بنیاد وب‌تری فاوندیشن (Web3 Foundation)، یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده بلاک چین پولکادات، گفته است که اگر قانون‌گذاران جلوی نوآوری را نگیرند، وجود سطح مشخصی از مقررات در صنعت ارزهای دیجیتال ضروری است. طبق گفته‌های او، مواردی همچون پیش‌نویس لایحه اخیر پارلمان اروپا درمورد کیف پول‌های غیر امانی می‌تواند نگران‌کننده باشد، اما به‌طور کلی کسانی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، در تلاش‌اند تا به سیاست‌گذاران برای درک مفهوم وب ۳.۰ کمک کنند.

یکی از NFT های مجموعه کریپتوپانکس با قیمت ۳.۲ میلیون دلار فروخته شد

یکی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) مجموعه کریپتوپانک به نام «CryptoPunk #۷۷۵۶» با قیمت ۱۰۵۰ اتریوم (حدود ۳.۲ میلیون دلار) فروخته شد. این NFT یک تصویر هنری 24x24 پیکسلی است که به‌صورت الگوریتمی توسط کامپیوتر تولید شده و یک موجود بیگانه را با چشمانی خون‌آلود و پوستی سبزرنگ به تصویر کشیده است. دیپاک تاپلیال (Deepak Thapliyal)، مدیرعامل شرکت چِین (Chain)، نیز چندی پیش یکی از NFTهای کمیاب این مجموعه را به قیمت ۲۳.۷ میلیون دلار خریده بود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: ارزهای دیجیتال بخش جدایی‌ناپذیر سیستم مالی آینده هستند

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا معتقد است که ارزهای دیجیتال بخش جدایی‌ناپذیر سیستم مالی آینده هستند. یلن می‌گوید که صنعت ارزهای دیجیتال حالا چند تریلیون دلار ارزش دارد، درحالی‌که حدود ۵ سال پیش تنها ۱۴ میلیارد دلار ارزش داشتند. با این حال، وی افزود که این رشد سریع، دنیای جدیدی از فرصت‌ها و خطراتی را ایجاد می‌کند که چند دهه پیش غیرممکن به نظر می‌رسید.

وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده همچنین خاطرنشان کرد که این مزایا و کاستی‌ها مردم را از هم جدا می‌کند، به‌طوری‌که طرفداران ارزهای دیجیتال به دولت آمریکا فشار می‌آورند تا از مواضع خود عقب‌نشینی کند و اجازه دهد نوآوری مسیر خود را طی کند و در طرف مقابل، افراد بدبین نیز از دولت حمایت می‌کنند تا رویکردی با ایجاد محدودیت بیشتر داشته باشد.

انتقال اتریوم به الگوریتم اجماع اثبات سهام چند ماه بعد از ژوئن انجام می‌گیرد

یک ماینر و سرمایه‌گذار ناشناس در توئیتر از تیم بیکو، توسعه‌دهنده با تجربه اتریوم، درباره احتمال انتقال الگوریتم اجماع اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) در ماه ژوئن ۲۰۲۲، سوال کرده است. تیم بیکو در جواب فرد ناشناس نوشته است: «در ماه ژوئن نه، اما احتمالاً در چند ماه بعد از آن انجام خواهد گرفت. هنوز هیچ تاریخ دقیقی تعیین نشده است، اما اتریوم قطعاً در آخرین مرحله الگوریتم اجماع اثبات کار خود به‌سر می‌برد.»

مجلس سنا برزیل به‌دنبال تصویب لایحه تنظیم بازار ارزهای دیجیتال است

انتظار می‌رود لایحه تنظیم بازار ارزهای دیجیتال در برزیل، طی نیمه نخست سال جاری میلادی توسط کنگره ملی این کشور تصویب شود. اکنون دو سناتور در حال تنظیم متن پیش‌نویس این قانون هستند تا آن را در چارچوب لایحه‌ای در مجلس سنا به رأی بگذارند.

این قانون پیشنهادی به رئیس‌جمهور برزیل امکان می‌دهد که یک نهاد فدرال را به‌عنوان مسئول ایجاد قوانین برای ارزهای دیجیتال تعیین کند. همچنین رئیس‌جمهور می‌تواند یک نهاد تنظیم‌کننده جدید برای ارزهای دیجیتال ایجاد کند یا این وظیفه را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار یا بانک مرکزی برزیل واگذار کند. این لایحه مجازات ۴ تا ۸ سال زندان به همراه جریمه نقدی برای افرادی که در ارائه خدمات دارایی‌های مجازی مرتکب کلاه‌برداری شوند، پیشنهاد کرده است.

سود مشکوک ۱۷۲ هزار دلاری یک آدرس اتریوم پس از خرید توکن‌های معرفی‌شده توسط کوین بیس

صرافی کوین بیس اخیراً فهرست توکن‌های جدیدی که قصد افزودن آنها به لیست معاملاتی خود را داشت، منتشر کرد. یک آدرس اتریوم هم درست یک روز پیش از انتشار این اطلاعیه، مبلغ ۴۰۰ هزار دلار برای خرید توکن‌هایی که روز بعد توسط صرافی کوین بیس معرفی شدند، هزینه کرده بود. بعد از انتشار این فهرست، ارزش مجموع این توکن‌های خریداری‌شده تا ۵۷۲ هزار دلار افزایش یافت و سود ۱۷۲ هزار دلاری را نصیب این کاربر کرد. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این فرد اطلاعات مربوط به این توکن‌ها را قبل از انتشار فهرست کوین بیس در اختیار داشته است. گفتنی است که این کاربر آخرین خریدهای خود را درست ۳ دقیقه پیش از اعلام لیست کوین بیس تکمیل کرده بود.

تتر سهم اوراق تجاری در ذخایر پشتوانه استیبل کوین خود را کاهش می‌دهد

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر امروز به سی‌ان‌بی‌سی گفت که بزرگ‌ترین منتشرکننده استیبل کوین جهان قصد دارد میزان قرار گرفتن در معرض بدهی‌های تجاری خود را کاهش دهد. ذخایر پشتوانه تتر برای سال‌ها محل مناقشه زیادی بوده و برخی از منتقدان می‌گویند که این استیبل کوین می‌تواند یک طرح پانزی با ابعاد عظیم باشد.

در ماه گذشته تتر گزارشی از ذخایر پشتوانه خود منتشر کرد که نشان داد ۶۵.۳۹ درصد از ذخایر این پروژه، توسط اوراق تجاری نامشخص پشتیبانی می‌شوند. این اوراق تجاری، نوعی بدهی کوتاه‌مدت هستند که توسط شرکت‌ها به منظور جمع‌آوری سرمایه منتشر می‌شوند. گفتنی است که افشای ذخایر پشتوانه تتر نیز نتوانست نگرانی‌ها در مورد پایداری آن را از بین ببرد؛ زیرا مشخص نیست اوراق تجاری که اکثر ذخایر تتر را تشکیل می‌دهند، توسط کدام شرکت‌ها منتشر شده‌اند.

نقشه بازار رمز ارزها

بیت کوین به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید

کد خبر 568465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.