احکام استخدام معلمان از طریق آزمون استخدامی پیش از عید صادر شد

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان شهرستان دهاقان اصفهان گفت: احکام استخدام معلمان از طریق آزمون استخدامی پیش از عید صادر شد. قرار نیست دولت بر سر مردم و فرهنگیان منت بگذارد. دولت فقط به وظایف خود عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش، عصر امروز پنجشنبه بیست و پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱، در نشستی با فرهنگیان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، اظهار کرد: معلمان در همه زمان‌ها معلمی خود را فراموش نمی‌کنند و در ایام کرونا وظایف خود را با تلاش دو چندان انجام دادند.

وی افزود: معلم مظلوم است، شهید همت قطعاً سردار خیبر بود اما پیش از آن معلم بود. امروز در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم از شهید همت یاری طلب کردم شاید بتوانم کاری برای فرهنگیان انجام دهم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زمانی، مدیران اضافه کار طلایی دریافت می‌کردند اما همه این رفاهیات از بین رفت، دولت انقلابی در پی آن است که داشته‌های پیشین را مجدداً محقق کند.

وی تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان شروع شده است، وعده اضافه شدن هشت میلیون تومانی حقوق و پاداش ۴۰۰ میلیون تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان حقیقت نداشت.

نوری اظهار کرد: آقای نوبخت اعلام کرده بود ۲۰ میلیون تومان برای رتبه‌بندی معلمان در سه سال در نظر گرفته است. دولت فعلی حداقل ۶۸ میلیون تومان برای این طرح درنظر گرفته است. غلبه رسانه‌ها به گونه‌ای است که حرف‌ها و وعده‌های دروغین را مردم باور می‌کنند.

وی گفت: احکام استخدام معلمان از طریق آزمون استخدامی پیش از عید صادر شد. قرار نیست دولت بر سر مردم و فرهنگیان منت بگذارد. دولت فقط به وظایف خود عمل کرده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تاکنون سه هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در نظر گرفته شده است. برای همسان‌سازی حقوق فرهنگیان گام برداشته می‌شود. لایحه جدید رتبه‌بندی معلمان به نفع معلمان است و مشکلات آن رفع شده است.

وی افزود: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین فقط در مدارس اتفاق می‌افتد. در این زمینه آسیب‌شناسی انجام شده و قرار است درصدی از مناطق کشور از جمله شهرستان‌ها و نواحی آن را اجرایی کنند، این روند به صورت پایلوت نخواهد بود.

نوری با بیان اینکه معلمان ظرفیت اجرایی کردن این سند را دارند، افزود: یک دانش‌آموز، رتبه اول قرائت قرآن در جهان و یک معلم، رتبه اول ترتیل قرآن را در مسابقات جهانی کسب کرده‌اند که این امر نشان دهنده توانمندی معلمان و فرهنگیان است. مدافعان حرم و فعالان شرکت‌های دانش بنیان دست پرورده این معلمان هستند.

وی تصریح کرد: همه کشورها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس را تعطیل نکردند، اما در ایران معلمان به دلیل تعطیلی مدارس با مشکلات زیادی مواجه شدند.

در پایان این مراسم از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های دهاقان و شهرضا با اهدا گل، تجلیل شد.

احکام استخدام معلمان از طریق آزمون استخدامی پیش از عید صادر شد

احکام استخدام معلمان از طریق آزمون استخدامی پیش از عید صادر شد

کد خبر 568454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.