زیرسازی مناسب معابر شهری با بتن غلطکی

شهردار مراغه گفت: مدیریت شهری برای اولین بار از بتن غلطکی به عنوان جایگزین آسفالت در معابر شهری استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معابر و شریان‌های شهری، نحوه طراحی و مصالح به کار رفته در آنها نقش مهمی در توسعه یک شهر ایفا می‌کند. از این جهت بخش مهمی از فعالیت‌های شهرداری معطوف به بهبود وضعیت معابر و خیابان‌های شهر است، شهرداری مراغه برای اولین بار قصد دارد از روش جدیدی برای زیرسازی معابر شهری استفاده کند.

محمد مقتومی در این خصوص اظهار کرد: به منظور صرفه‌جویی در مصرف قیر و آسفالت و زیرسازی مناسب شهری از بتن غلطکی در معابر شهری مراغه استفاده می‌شود.

وی افزود: با اجرای موفق این طرح، امسال برخی از معابر و خیابان‌های شهر مراغه با استفاده از بتن غلطکی بهسازی خواهد شد.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: بتن غلطکی به دلیل مقرون به صرفه بودن، دوام زیاد، اجرای سریع و آسان، بهترین جایگزین آسفالت به‌ویژه در زیرسازی خیابان‌های در دست احداث و معابر عمومی است.

مقتومی اضافه کرد: با افزایش قیمت قیر و هزینه‌های اجرای آسفالت، این روش می‌تواند هزینه شهرداری در بهسازی کوچه‌ها و خیابان‌ها کاهش دهد.

وی تصریح کرد: در بتن غلطکی، سیمان و ماسه به مقدار استاندار باهم مخلوط شده و با استفاده از ماشین‌آلات در کوچه‌ها و خیابان‌ها پخش و با غلطک تسطیح می‌شود. براساس نظرات کارشناسی، عمر و دوام بتن غلطکی در مقایسه با آسفالت دو برابر است و آلودگی زیست‌محیطی نیز ندارد.

شهردار مراغه گفت: مدیریت شهری مراغه در راستای اجرای این طرح، بتن غلطکی در حدود ۵۰ هزار مترمربع از معابر عمومی شهر را در سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

کد خبر 568431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.