ضرورت تکمیل مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: بخشی از مشکلات توسعه شهر در سفر ریاست جمهوری به شهر قم مطرح شده و برای تکمیل مصوبات این سفر نیاز به کمک نمایندگان مجلس است تا زمین‌های مورد نظر وارد محدوده شهری شده و امکان تغییر کاربری ایجاد شود.

محسن محرری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت تغییر کاربری و افزایش محدوده شهری قم، اظهار کرد: بخشی از مشکلات توسعه شهر در سفر ریاست جمهوری به شهر قم مطرح شده است و بخشی از مشکلات توسعه شهر در محدوده اختیارات اداره کل راه و شهرسازی عنوان شده و مصوباتی برای رفع آن گذرانده شده است.

وی با اشاره به درخواست از نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم، ادامه داد: نیاز به کمک نمایندگان داشته و باید زمین‌های مورد نظر وارد محدوده شهری شده و امکان تغییر کاربری ایجاد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: اینکه بخشی از زمین‌های محدوده جمکران و بلوار جمهوری خارج از محدوده شهری مطرح شده است، شهرداری و مدیریت شهری نمی‌تواند در این زمین‌ها تصرف داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از زمین‌ها نیز مالک شخصی دارد و شهرداری نیز به منابع مالی برای تملک این زمین‌ها نیاز دارد، گفت: در مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم، بخشی از این مشکلات هنوز تعیین تکلیف نشده است.

محرری خاطرنشان کرد: شهرداری هنوز نمی‌تواند برای رفع مشکلات این بخش از شهر به‌صورت قانونی ورود کند و فضای سبز زیادی در این محدوده با قید فضای سبز اجازه تغییر کاربری ندارد.

کد خبر 568384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.