قرآن باید به بطن زندگی ما وارد شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: قرآن در بطن زندگی ما نیست و به صورت نمادین در مراسم شادی و عزا از آن استفاده می‌کنیم؛ درصورتی‌که قرآن باید در عرصه اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سبک زندگی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا «محمدرضا جان‌نثاری» امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ در اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با بیان اینکه این جشنواره بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: عده‌ای بر سر اشرافی‌گری، زراندوزی، چپاول‌گری و جاه‌طلبی مسابقه می‌دهند؛ اما اینکه قرآن موضوع مسابقه باشد، قابل توجه و تقدیر است.

وی با بیان اینکه در کشور ما قرآن مهجور واقع شده است، افزود: قرآن در بطن زندگی ما نیست و تنها به صورت نمادین در مراسم شادی و عزا از آن استفاده می‌کنیم؛ در صورتی که قرآن باید در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تمام افرادی که در مسابقات قرآن شرکت می‌کنند، تلاش دارند قرآن را از مهجوربودن خارج کنند، اظهار کرد: این تلاش قابل تقدیر و تحسین است؛ چراکه هیچ فعالیت فرهنگی به اندازه کار قرآنی اثر مثبت ندارد. امیدواریم این مسابقات موجب برکاتی برای امور دانشگاه باشد. قرائت و حفظ قرآن، کار ارزشمندی است و رجوع به تفسیر قرآن نیز برکت این حرکت را کامل و افزون خواهد کرد.

کد خبر 568375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.