بودجه کم، اصفهان را از رشد باز داشته است/لزوم جلب اعتماد خیران

استاندار اصفهان گفت: لازم است نگاه جدیدی در کشور به استان اصفهان ایجاد شود. در بیش از ۲۰ سال گذشته با استفاده از تبلیغات و پروماگاندا، اصفهان به نحوی معرفی شده که همواره در رده‌های پایانی بودجه قرار گرفته است و این امر منجر به عقب‌نشینی رشد در استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی صبح پنجشنبه _بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ در یکصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: حوزه آموزش‌وپرورش می‌تواند از بسیاری از مشکلات و آسیب‌های امروز در روزهای آینده جلوگیری کند.

وی افزود: در زیرساخت، نیروی انسانی و محتوای آموزش‌وپرورش چالش‌های بسیاری وجود دارد. بیش از ۲۰ هزار نیروی انسانی در استان اصفهان نیاز است که این تعدادامسال به ۲۸ هزار نیروی انسانی می‌رسد.

مرتضوی ادامه داد: باید فکری برای نیروی انسانی شود؛ نحوه جذب فعلی در آینده مشکلات بسیاری ایجاد خواهد کرد. اگر بتوان در این دولت به این امر رسیدگی کرد، سنگ بزرگی از پیش پای نظام در آینده برداشته خواهد شد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در راه تبدیل یک دانش‌آموز به یک انسان مسئولیت‌پذیر نقص‌هایی وجود دارد. در بخش خیرین مدرسه‌ساز که بار سنگینی از آموزش‌وپرورش را برعهده دارند لازم است اهتمام جدی وجود داشته باشد تا اعتماد خیرین از دست نرود.

مرتضوی تاکید کرد: در ایام شیوع کرونا آموزش‌وپرورش خدمات شایسته‌ای در استان ارائه داد، حتی در ستاد خدمات سفرهای نوروزی هم این نهاد کمک‌های ویژه‌ای به استان کرد.

وی افزود: با سیاست‌های غلط جایگاه معلم به اشتباه نشان داده شده است. معلمان به فرزندان ما درس زندگی می‌دهند و نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که معلم دست به کارهایی بزند که در شأن او نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد: لازم است در کشور نگاه جدیدی به استان اصفهان شود. در بیش از ۲۰ سال گذشته با استفاده از تبلیغات و پروماگاندا، اصفهان به نحوی معرفی شده که همواره در رده‌های پایانی بودجه قرار گرفته است و این امر منجر به عقب‌نشینی رشد در استان شده است.

وی گفت: اصفهان به عنوان استان معین استان‌های مختلف در حوادث است، اما با کمبود بودجه مواجه است و رشد و توسعه متوازن در این استان با مشکلات جدی روبه‌رو است.

کد خبر 568370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.