۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
بازار موبایل راکد است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل استان اصفهان در رابطه با میزان استقبال مردم نسبت‌به خرید موبایل گفت: تلفن همراه کالایی است که در سبد اصلی خانوار قرار گرفته؛ اما با توجه به افزایش نسبی قیمت‌ها و بلاتکلیفی بازارها به‌دلیل توقف مذاکرات، بازار در رکود قرار دارد.

اصغر میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش قیمت برخی از گوشی‌ها اظهار کرد: با تصویب دولت برای تخصیص‌نیافتنِ ارز نیمایی به گوشی‌های بالاتر از ۶۰۰ دلار، قیمت آن‌ها تقریباً افزایش پنج درصدی داشته است و به دنبال آن، قیمت سایر تلفن‌های همراه در بازار افزایش یافت.

وی افزود: افزایش قیمت تلفن همراه به دلیل اعمال قوانینی مانند رجیستری اتفاق افتاد که منبع درآمد خوبی هم برای دولت به محسوب می‌شد؛ اما با این اتفاق، ممکن است به دلیل گرانی برخی از گوشی‌ها مردم به سمت گوشی‌های مسافری کشش پیدا کنند و دوباره بازار ناسالم شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل استان اصفهان در رابطه با میزان استقبال مردم نسبت به خرید موبایل خاطرنشان کرد: تلفن همراه کالایی است که در سبد اصلی خانوار قرار گرفته است؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، افزایش نسبی قیمت‌ها و بلاتکلیفی بازارها به دلیل توقف مذاکرات، بازار در رکود قرار دارد.

میرشمشیری تصریح کرد: از طرفی واردکننده سردرگم است که واردات را با چه ارزی انجام دهد؛ از سویی نرخ دلار نابسامان بوده و فروشنده نسبت به آینده بازار نااطمینان است. بر این اساس همه دست نگه‌داشته‌اند تا تکلیف مشخص شود و همین موضوع، موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود.

کد خبر 568363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.