۳۲مدرسه اصفهان درگیر فرونشست است/وجود مدارس سنگی و کانکسی در استان

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به وجود مدارس سنگی و کانکسی در استان گفت: طی چندسال اخیر با توجه به شرایط خشکسالی شهر اصفهان، همه تأسیسات و ابنیه درگیر فرونشست شد که فضاهای آموزشی هم از جمله آن است؛ تاکنون ۳۲فضای آموزشی در شهرستان اصفهان به طور جدی با فرونشست درگیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مجید نسیمی» صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ در یکصد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان، اظهار کرد: ۹۰۵ هزار و ۵۹۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در مدارس استان اصفهان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۷۵۷ نفر در مدارس غیردولتی و ۷۶۹ هزار و ۷۳۳ نفر در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند.

وجود مدارسی با با قدمت بیش از ۴۰ سال

وی افزود: براساس اطلاعات شناسنامه مدارس، در شهرستان اصفهان سرانه فضای آموزشی ۶.۲۶ مترمربع است. به‌رغم تلاش‌هایی که انجام شده هنوز در سطح شهرستان‌های استان ۱۶۱ فضای دو نوبته شامل ۳۳۲ آموزشگاه، ۶۵ فضای دونوبته شامل ۱۳۰ آموزشگاه در نواحی شش‌گانه شهرستان اصفهان و در مجموع استان ۲۲۶ فضای دونوبته شامل ۴۵۲ واحد آموزشی وجود دارد.

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان اصفهان ادامه داد: از تعداد کل کلاس‌های درس استان ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس درس، قدمت بیش از ۴۰ سال دارد. این کلاس‌ها باید تخریب، بازسازی و نوسازی شود. همچنین ۱۳ هزار و ۷۸۹ کلاس درس عمر کمتر از ۴۰ سال دارد که بر اساس آئین‌نامه‌ها و مقررات ملی، این کلاس‌ها نیز باید مقاوم‌سازی شود.

تعداد مدارس سنگی و کانکسی در استان

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۳۹۳ کلاس درس مستحکم نیز در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: براساس شاخص زیربنای فضاهای آموزشی، ۳۷ درصد از فضاهای آموزشی مستحکم، ۲۶ درصد نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۷ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

نسیمی اظهار کرد: ۲۱ مدرسه و ۱۴ کلاس درس در سطح استان به شکل کانکسی است؛ از این تعداد برای جایگزینی ۱۴ مدرسه برنامه‌ریزی، هفت مدرسه اجرایی و پنج مدرسه در دست اجرا است. ۴۵ مدرسه سنگی با ۱۵۲ کلاس درس در فریدون‌شهر، سمیرم و کاشان وجود داشت که از این تعداد شش مدرسه احداث و جایگزین شده و ۳۹ مدرسه سنگی دیگر همچنان وجود دارد.

تمرکز ۴۰ درصد مدارس خطرآفرین در شهر اصفهان

وی افزود: ۶۹ فضای آموزشی در استان شرایط بسیار بحرانی داشت که تخلیه شد، در بخشی از ۲۱ فضای آموزشی نیز دستور تخلیه صادر شد. در مجموع ۱۱۷ فضای آموزشی خطرآفرین در استان وجود دارد. ۴۰ درصد از مدارس خطرآفرین در شهرستان اصفهان متمرکز است.

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان اصفهان اظهار کرد: در چندسال اخیر با توجه به شرایط خشکسالی شهر اصفهان، همه تأسیسات و ابنیه درگیر فرونشست شد که فضاهای آموزشی هم از جمله آن است. تاکنون ۳۲ فضای آموزشی در شهرستان اصفهان به طور جدی با فرونشست درگیر است.

وی افزود: موضوع استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در استان پیگیری شده و در آینده ۸۱ درصد از فضاهای آموزشی، سیستم گرمایشی استاندارد خواهد داشت. برای تکمیل این پروژه نیازمند اعتبار بیشتر هستیم.

نیازمند بیش از هزار و ۴۳۸ میلیاردتومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آموزشی

نسیمی ادامه داد: به همت خیران و تلاش دولت جمهوری اسلامی، طی سال‌های گذشته تعداد زیادی مدرسه احداث شد. در سال گذشته، ۱۱۳ پروژه با ۵۳۵ کلاس درس و ۲۷ فضای ورزشی و تربیتی به اداره‌کل آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

وی افزود: از تعداد پروژه‌های در حال اجرا، ۲۹۰ پروژه با زیربنای بیش از ۲۹۲ هزار متر مربع در حال اجرا است که به بیش از هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شدن نیاز دارد.

کد خبر 568334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.