تمام ماشین‌آلات شهرداری لاهیجان فرسوده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: ماشین‌آلات شهرداری این شهر فرسوده و از رده خارج شده است و نیازمند نوسازی است.

محمد ایدرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت ماشین‌آلات شهرداری لاهیجان، اظهار کرد: ماشین‌آلات شهرداری لاهیجان کاملاً فرسوده و از رده خارج شده‌اند و در ۱۰ سال گذشته هیچ خودرویی خریداری و جایگزین آن نشده است.

وی افزود: در ادوار گذشته اگر مدیران شهری وقت لاهیجان سالی یک خودروی جدید خریداری می‌کردند، در حال حاضر تمام ناوگان خودرویی شهرداری نوسازی و به‌روز شده بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه مدیریت شهری خرید چهار دستگاه خودروی حمل زباله را برنامه‌ریزی کرده است، تصریح کرد: ماشین‌آلات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاملاً فرسوده شده است و باید تعدادی خودروی اطفای حریق نیز خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک ایستگاه آتش‌نشانی لاهیجان به دلیل کمبود نیروی انسانی و ماشین‌آلات تعطیل شد، افزود: خرید ماشین‌آلات اطفای حریق برای راه‌اندازی مجدد ایستگاه آتش‌نشانی در بودجه سال جاری برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده است.

ایدرم با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان برای اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه نیازمند خودروی نردبان است، تصریح کرد: اگر در شهر لاهیجان به طور هم‌زمان چند ساختمان دچار حریق شود، سازمان آتش‌نشانی به دلیل کمبود ماشین‌آلات با مشکل و بحران مواجه می‌شود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر لاهیجان در خصوص مشکلات و نوسازی ماشین‌آلات شهرداری تاکنون دو جلسه با نماینده شهرستان برگزار کرده و در این راستا نیز با رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور ملاقات و گفت‌وگو کرده است.

وی اضافه کرد: رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اختصاص چند دستگاه ماشین‌آلات حمل زباله به شهرداری لاهیجان موافقت کرد، اما درخواست تخصیص خودروی نردبان آتش‌نشانی مورد موافقت وی قرار نگرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه شهرداری برای خدمات‌رسانی به شهروندان با مشکلات کمبود و فرسودگی کامل ماشین‌آلات مواجه است، افزود: مدیریت شهری در شش ماه گذشته یک دستگاه خودرو برای ستاد مدیریت بحران و یک دستگاه ماشین مکانیزه جاروی شهری برای نظافت معابر و جداول شهری با هزینه‌ای حدود ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری خریداری کرده است.

کد خبر 568317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.