توجه ویژه شهرداری ساوه به سکونت‌گاه‌های غیررسمی

شهردار ساوه گفت: با توجه به پروژه‌های سنگین بر زمین مانده، تا دو سال آینده برنامه جدیدی برای توسعه شهر ساوه نداریم و درصدد هستیم به منظور دستیابی به توسعه پایدار، توجه خود را به ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی معطوف کنیم.

امیررضا یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه برنامه شهرداری ساوه، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بوده که مطالبه بیشتر شهروندان نیز است، اظهار کرد: به دلیل انجام پروژه‌های سنگین نیمه‌کاره و بر زمین مانده مانند کمربندی‌ها، پردیس سینمایی، استخر بانوان و ساختمان ۱۱ طبقه شهرداری که بدون کارشناسی آغاز شده است، تا دو سال آینده پروژه جدیدی در شهر نخواهیم داشت.

وی افزود: شهرداری ساوه برای ایجاد توسعه پایدار شهری باید توجه خود را به ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی معطوف کند، امروز شهر اراک با جمعیت دو برابری نسبت به ساوه دارای هفت منطقه حاشیه‌نشین است در حالی که ساوه با نصف جمعیت اراک بیش از ۱۸ منطقه حاشیه‌نشین دارد.

یوسفیان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا ساوه در مسیر توسعه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: شهر ساوه در ۱۸ منطقه سکونت‌گاه غیر رسمی دارد که در حال بررسی و پرداختن به مشکلات این مناطق هستیم و وضعیت این سکونت‌گاه‌ها در طرح جدیدی که مورد بررسی قرارگرفته در حال بازنگری است؛ بنابراین بیشترین طرح‌های شهرداری ساوه در دو معاونت خدمات شهری و عمرانی دنبال می‌شود.

شهردار ساوه با اشاره به اینکه شهرداری به دلیل چالش منابع مالی فرصت آزمون و خطا ندارد،  تصریح کرد: نباید در تهیه طرح جامع شهر اشتباهات گذشته را تکرار کنیم؛ زیرا راهکارهای ارائه شده در سال‌های گذشته نتوانسته مشکلات شهروندان را حل کند. به دلیل سیاست‌های نادرست گذشته در ساوه، مردم رغبتی به سرمایه‌گذاری در مرکز و بافت متراکم شهر ندارند و بیشتر به سمت حاشیه شهر و باغات روی آورده‌اند.

یوسفیان گفت: در تهیه طرح جامع شهر، نیازمند بازنگری ویژه در سطح محله‌ها هستیم و لازم است مشکلات مردم در این بخش شناسایی و برای آن راهکار اساسی ارائه شود.

کد خبر 568310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.