زیرسویه XE قابلیت انتقال‌پذیری بالایی دارد

به گفته متخصصان، به نظر می‌رسد که زیرسویه XE مسری‌تر از سویه‌های دیگر است؛ البته هنوز نمی‌توان در این زمینه با قطعیت اظهارنظر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از کشورها در سراسر دنیا در حال کاهش دادن محدودیت‌های ایجاد شده مربوط به دوران همه‌گیری کرونا هستند.

درحالی که تعداد موارد ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ کاهش یافته، وجود نوع جدید و نوترکیب این ویروس بار دیگر باعث بروز نگرانی شده است. مطالعات جدید انجام شده در بریتانیا نشان می‌دهد که این نگرانی بی‌دلیل نیست و ممکن است نوع جهش‌یافته جدید سرعت انتقال‌پذیری بالایی داشته باشد.

زیرسویه جدید ویروس کرونا که XE نام دارد و برای نخستین‌بار در بریتانیا شناسایی شد، در نتیجه ابتلاء همزمان به دو نوع فرعی امیکرون به وجود آمده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حال حاضر بر این نوع تمرکز دارد و در حال بررسی جنبه‌های مختلف آن است. این سازمان در گزارش جدید خود اعلام کرده که نوع نوترکیب XE ترکیبی از سویه‌های BA.1 و BA.2 امیکرون است.

به گفته متخصصان، هنوز نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد، اما به نظر می‌رسد که زیرسویه XE مسری‌تر از سویه‌های دیگر است. پیش از این، یکی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) در توئیتی درباره امکان انتقال سریع‌تر XE اظهار نظر کرده و معتقد است که میزان انتقال‌پذیری این زیرسویه نسبت به نوع فرعی BA.2 تقریباً ۱۰ درصد بیشتر است. البته محققان اعلام کرده‌اند که ترکیب شدن زیرسویه‌های امیکرون غیرمعمول نیست و معمولاً نسبتاً سریع از بین می‌رود.

کد خبر 568304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.