WHO در حال بررسی زیرسویه‌های جدید امیکرون است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که در حال بررسی و تحلیل دو زیرسویه جدید امیکرون است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیراً اعلام کرده است که در حال بررسی و مطالعه چند مورد ابتلاء به دو زیرسویه امیکرون است تا میزان انتقال‌پذیری و شدت بیماری آن‌ها مشخص شود. این سازمان اعلام کرده است که زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 را به منظور بررسی‌های بیشتر به لیست خود اضافه کرده است.

در حال حاضر دو زیرسویه BA.1 و BA.2 در سطح جهان غالب هستند و BA.1.1 و BA.3 تحت کنترل قرار دارند. ویروس‌ها به صورت مداوم در حال جهش هستند، اما فقط بعضی از آن‌ها قدرت انتقال‌پذیری بالایی دارند یا ایمنی ناشی از دریافت واکسن یا بهبود یافتن از بیماری را خنثی می‌کنند. برای نمونه، BA.2 قدرت انتقال‌پذیری بسیار بالایی نسبت به زیرسویه‌های دیگر دارد، اما شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلاء به نوع شدید بیماری ناشی از این زیرسویه بسیار کم است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که تاکنون تنها چند ۱۰ مورد ابتلاء به زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 با پایگاه داده جهانی گزارش شده است. آژانس امنیت سلامت انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که از ۱۰ ژانویه تا ۳۰ مارس، موارد ابتلاء به زیرسویه BA.4 در آفریقای جنوبی، دانمارک، بوتسوانا، اسکاتلند و انگلیس مشاهده شده است. همچنین، تا هفته گذشته، همه موارد ابتلاء به زیرسویه BA.5 در آفریقای جنوبی بوده است، اما اخیراً چند مورد در کشور بوتسوانا نیز گزارش شده است. همه مبتلایان به این زیرسویه افراد بین ۳۰ تا ۵۰ ساله بودند که به صورت کامل واکسینه شده بودند و درگیر علائم خفیف بیماری شدند.

کد خبر 568302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.