وصول ۱۲۰درصدی بودجه برف‌انبار/ تمهیدات شهرداری برای دفن اصولی زباله

رویکرد شهرداری برف‌انبار در سال ۱۴۰۱ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ایجاد زیرساخت‌های شهری و نشاط اجتماعی است که در پروژه‌های قابل اجرای شهرداری در سال ۱۴۰۱ به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنچه امروز در مدیریت شهری برف‌انبار مشاهده می‌شود، نتیجه فعالیت‌های شهرداری در ادوار گذشته است. در دید کلی، وضعیت فعلی شهرداری را می‌توان مثبت و رو به پیشرفت ارزیابی کرد؛ با این وجود عزم مدیریت شهری بر آن است تا شرایط فعلی را بهبود ببخشد و زمینه را برای توسعه پایدار شهر فراهم کند. شهردار کنونی برف‌انبار، سابقه همکاری در بیشتر پست‌های شهرداری را دارد و منتخب یک‌سال آخر دوره چهارم، دوره پنجم و دوره ششم شورای اسلامی شهر در سمت شهردار است.

رویکرد شهرداری برف‌انبار در سال ۱۴۰۱ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ایجاد زیرساخت‌های شهری و نشاط اجتماعی است و این رویکرد در فرآیند اجرای پروژه‌های شهری در سال ۱۴۰۱ به چشم می‌خورد. در گفت‌وگو با «حمیدرضا شریعتی‌نیا» شهردار برف‌انبار، مهم‌ترین اقدامات شهرداری طی سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های سال جاری را جویا شدیم. مشروح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

رویکرد مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ چیست؟

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری برف‌انبار بر مبنای رقم پنج میلیارد تومان بود؛ اما بیش از مبلغ پیش‌بینی شده یعنی حدود ۱۳۰ درصد وصولی بودجه داشتیم. بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برف‌انبار بر مبنای رقم ۷۴ میلیارد ریال است که امیدواریم تحقق یابد.

اقدامات شهرداری برای بهبود وضعیت فضاهای شهری چه بوده است؟

در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ میلیارد ریال صرف آسفالت معابر شهر برف‌انبار شده که با توجه به قیمت بالای آسفالت، نتوانسته نیازهای حداقلی شهر را برآورده کند؛ در سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه آسفالت اختصاص داده شده است.

آسفالت معابر شهری، پیاده‌روسازی، احداث کانال، جدول‌گذاری و پل‌سازی، توسعه مبلمان شهری، ساماندهی و توسعه آرامستان‌ها و گلزارها از پروژه‌های اجرایی سال ۱۴۰۰ است. تلاش شهرداری و شورای شهر برف‌انبار، توسعه متعادل و عادلانه خدمات در سطح شهر بوده است.

همچنین از ابتدای تأسیس شهرداری برف‌انبار، مهم‌ترین نکته مورد نظر شهرداری، هدایت آب‌های سطحی بوده که همه ساله نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی در این زمینه هزینه شده است.

تمهیدات شهرداری برای دفن اصولی زباله و کاهش مشکلات زیست‌محیطی چیست؟

با توجه به موقعیت شهر برف‌انبار که اطراف آن را زمین‌های کشاورزی فرا گرفته، امکان مکان‌یابی زمین که به محیط‌زیست و زمین‌های کشاورزی خسارت وارد نکند، وجود ندارد؛ اما تلاش شده با همکاری شهرها و روستاهای اطراف نسبت به اتخاذ تصمیم مشترک و بازیافت زباله اقدام شود که در این زمینه نیز پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

راهکار شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد چیست؟

بر اساس دستورالعمل‌های کشوری، موضوع زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب به صورت سالیانه در سطح شهر انجام می‌گیرد؛ در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۲ قلاده سگ زنده‌گیری و تحویل پناهگاه مهر در شهرستان تیران شد.

چه زیرساخت‌هایی به منظور ارائه بهتر خدمات شهری در نظر گرفته شده است؟

تمام تلاش شهرداری ارائه خدمات مناسب در حوزه شهروندان است؛ در این راستا از حداقل داشته‌ها حداکثر بهره‌وری انجام گرفته است. احداث پارک، مناسب‌سازی معابر و زیباسازی نمای شهری از جمله این اقدامات است.

مهم‌ترین علت کمبود اعتبار در شهرداری‌های کوچک چیست؟

علت نبود کمبود اعتبار در شهرهای کوچک، نبود بازارهای مهم اقتصادی قوی است و همین امر در دریافت عوارض برای این شهرداری‌ها محدودیت‌هایی اساسی ایجاد کرده است؛ عوامل دیگری همچون قیمت زمین در میزان درآمد شهرداری‌ها تأثیر دارد. نبود منابع پایدار و درآمد اندک را می‌توان چالش شهرداری برف‌انبار عنوان کرد. در مواردی که احساس شده شهرداری می‌تواند در بخشی اعتبار خاصی جذب کند، به صورت جدی وارد عمل و اعتبار مذکور جذب شده است.

کد خبر 568299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.