مراجعه ۲۷۰۰ نفر به میزهای مشاوره ایستگاه‌های مترو

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از ابتدای ماه رمضان ۲۷۰۰ مراجعه به میزهای مشاوره رایگان در ایستگاه‌های مترو انجام شده که در صورت نیاز به مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی‌فر با تاکید بر گسترش فرهنگ مشاوره میان جوانان و عموم جامعه، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند ماه رمضان است و با همکاری مترو تهران برای اولین بار در ده ایستگاه مترو، پایگاه‌های مشاوره رایگان دایر شده است و در هر ایستگاه دو مشاور صبح و بعد از ظهر حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اکنون این طرح در ۱۰ ایستگاه مترو صادقیه، ارم سبز، امام خمینی (ره)، کلاهدوز، آزادی، ولیعصر (عج)، مهدیه، شهدا، راه آهن و نوبنیاد اجرا می‌شود، افزود: از ابتدای ماه رمضان ۲۷۰۰ مراجعه به این میزهای مشاوره داشتیم که در صورت نیاز به مشاوره بیشتر، افراد به مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: خدمات برای مراجعانی که از میز مشاوره ایستگاه‌های مترو به مراکز مشاوره تخصصی وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده می‌شوند، به صورت رایگان ارائه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین متقی‌فر با بیان اینکه این طرح در راستای گسترش فرهنگ مشاوره و مسئله‌یابی جوانان به صورت آزمایشی در حال اجرا است، تصریح کرد: امیدواریم این طرح در تابستان به صورت گسترده‌تر در ایستگاه‌های مترو اجرا شود. برنامه بعدی ما اجرای این طرح در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها، مکان‌های پر رفت‌وآمد مردم و در سایر استان‌های کشور خواهد بود.

گفتنی است، براساس آخرین آمار وزارت ورزش و جوانان، ۴۲۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده نیز با مجوز رسمی این وزارتخانه در سراسر کشور در زمینه اختلاف و ناسازگاری زوجین و فرزندان، مشاوره‌های قبل از ازدواج به منظور انتخاب آگاهانه و کاهش طلاق و کاهش و رفع اضطراب ناشی از یک بحران (همچون شیوع کرونا) فعالیت می‌کنند، که از این تعداد ۱۴۴ مرکز در استان تهران و مابقی در سایر استان‌ها قرار دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 568284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.