تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری

مدیر جهادکشاورزی گلپایگان گفت: نیاز است کشاورزان به منظور جلوگیری از تنش آبی نسبت به اجرای شیوه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی در سال‌های آینده اقدام کنند.

امیرمسعود شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تأکید بر استفاده کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری، اظهار کرد: امور منابع آب گلپایگان به کشاورزان که از محل چاه‌های آب کشاورزی سهم دارند در تخصیص آب مساعدت کند.

وی افزود: جهاد کشاورزی خانه بهره‌برداران بخش کشاورزی است و در اسرع وقت مشکلات پیش‌روی تولیدات حل و فصل می‌کنیم تا راه را برای توسعه بهتر و بیشتر کشاورزی در شهرستان فراهم شود.

جهاد کشاورزی گلپایگان خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی اسناد برخی زمین‌های کشاورزی را گرفته است، ما خواستار آن هستیم که تعامل بیشتری با کشاورزان داشته باشیم.

شهبازی با اشاره به راهکارهای جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت میوه، تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم اکنون دو مرکز عرضه مستقیم میوه و تره‌بار اضافه شده است. به دلیل مشکلات رانندگان حمل بار در واردات برخی محصولات از جمله گوجه فرنگی، قیمت‌ها افزایش داشته که این موضوع کشوری است.

وی اضافه کرد: به منظور عرضه روزانه میوه به نرخ مصوب، هماهنگی‌هایی با شهرداری انجام دادیم تا بازار روز میوه گلپایگان همه‌روزه دایر شود، وانت‌بارها نیز باید نسبت به عرضه میوه از مزرعه تا میدان میوه و تره‌بار اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه شهرداری در قرارداد با افراد متولی توزیع میوه تجدید نظر انجام می‌دهد، گفت: با توجه به ظرفیت خالی غرفه‌ها در میدان میوه و تره‌بار گلپایگان در نظر داریم تا خردادماه با مباشران قرار داد منعقد کنیم تا میوه و تره‌بار را به نرخ مصوب و همسان با سایر شهرستان‌ها عرضه کنند.

کد خبر 568279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.