مدیریت هوشمند زباله‌ها در ادینبورگ

دوطرفه‌شدن خیابان‌های یک‌طرفه برای دوچرخه‌سواران، برگزاری کلاس درس آشنایی با حیات‌وحش در مدارس، تلاش برای استقرار فناوری مدیریت هوشمند زباله‌ها و همکاری دانش‌محور بخش‌داری‌ها برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر هال اعلام کرد که به زودی خیابان‌های یک‌طرفه شهر را برای عبور و مرور دوچرخه‌سواران دوطرفه خواهد کرد. این اقدام شورای شهر جدیدترین اقدام از یک سری ابتکارات شهری از جمله تفکیک فیزیکی مسیرهای دوچرخه‌سواری است که با هدف تشویق افراد بیشتر به دوچرخه‌سواری و به دنبال راه‌اندازی خطوط دوچرخه‌سواری با ظاهری جدید در اکثر جاده‌های اصلی شهر طی ۱۸ ماه گذشته انجام گرفته است.

سخنگوی شورای شهر هال گفت: دو طرفه کردن خیابان‌های یک‌طرفه برای دوچرخه‌سواران، با توسعه شبکه خیابان‌ها و ایجاد راه‌های میان‌بر، دوچرخه‌سواری را در شهر تسهیل و با ارائه مسیرهای جایگزین به‌جای جاده‌های شلوغ آن را ایمن‌تر می‌کند. این موارد باعث می‌شود دوچرخه‌سواری نسبت به رانندگی با سایر وسایل‌نقلیه از مزایایی برخوردار شود که کمک می‌کنند ساکنان هال برای سفرهای محلی کوتاه به جای اتومبیل از دوچرخه استفاده کنند.

سولی‌هال؛ برگزاری کلاس درس آشنایی با حیات‌وحش در مدارس

با برنامه‌ریزی شورای شهر سولی‌هال، دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی «بنتلی‌هیث» طی چند کارگاه آموزشی که در کنار برکه‌های «بریج میدو درایو» برگزار شد، درس‌هایی درباره حیات‌وحش منطقه بومی خود آموختند. این کارگاه‌ها بخشی از پروژه زیستگاه‌های کوچک مسیرهای حیات‌وحش (Wildlife Ways) شورای شهر سولی‌هال با عنوان «نیوت و شوت» (Newts and Shoots) بود که شامل لجن‌زدایی برکه‌ها، جابه‌جایی بعضی از درختان و هرس شاخه‌های آویزان می‌شد و در آن‌ها به بازسازی گسترده حوضچه‌های آبریز و جریان تغذیه‌رسانی برکه‌ها پرداخته شد که تحت نظر مسئولین سازمان پیمانکار برگزاری کارگاه‌ها، توسط دانش‌آموزان انجام گرفت. پس از پایان اقدامات اولیه نیز دانش‌آموزان به کاشت بذرهای گیاهان بومی همان منطقه در اطراف و لبه برکه‌ها پرداختند.

عضو کابینه تغییرات آب‌وهوایی، برنامه‌ریزی و مسکن شورای شهر سولی‌هال پروژه مسیرهای حیات‌وحش را باورنکردنی دانست و گفت: این پروژه با طیف وسیعی از پیشرفت‌های زیست‌محیطی در سراسر سولی‌هال، افزایش تنوع زیستی و زیستگاه‌های حیات‌وحش و همچنین تبدیل منطقه به مکانی بسیار دلپذیر برای زندگی همراه بود.

ادینبورگ؛ تلاش برای استقرار فناوری مدیریت هوشمند زباله‌ها

شورای شهر ادینبورگ در نظر دارد با بهره‌گیری از داده‌های سنسورهای هوشمند که پیش از این نیز به‌منظور توسعه و بهبود مدیریت زباله در شمال کشور اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفته بود، خدمات و فعالیت‌های مدیریت هوشمند زباله‌ها را در شهر بهبود ببخشد و در این راستا با شرکت مشاوره فناوری اطلاعات و کسب‌وکار CGI که ارائه‌دهنده خدمات و راه‌حل‌های اینترنت اشیا است، قراردادی پنج ساله منعقد کرده است.

این قرارداد با هدف حمایت از برنامه‌های بلندپروازانه شورای شهر ادینبورگ در مسیر ایجاد تحولات دیجیتالی و بهبود مدیریت زباله‌های شهری و تبدیل ادینبورگ به یکی از شهرهای هوشمند پیشرو، فراگیر و پایدار به لحاظ فناوری‌های دیجیتالی در سراسر جهان منعقد شده است و برداشتن گامی مهم در این مسیر محسوب می‌شود.

پروژه به‌کارگیری فناوری برای مدیریت هوشمند زباله‌ها در ادینبورگ با نصب ۱۱ هزار سنسور هوشمند روی درب سطل‌های زباله سراسر شهر طی بهره‌گیری از پلت‌فرم نورث، با شناسایی حجم زباله جمع‌شده در آن‌ها و پیش‌بینی روند پر شدن سطل‌ها امکان مدیریت هوشمند و مؤثرتر زباله‌ها و مسیر جمع‌آوری آن‌ها را فراهم می‌کند و شورای شهر را قادر می‌سازد با استفاده از تحولات فناوری هوشمند در مسیر ایجاد شهری پاک‌تر و سبزتر گام بردارد و به کاهش اثرات زیست‌محیطی زباله‌های شهری کمک کند.

ولینگتون؛ ایجاد مسیرهای کم‌کربن برای تردد به حومه‌های شهری

شورای شهر ولینگتون اعلام کرده است که با پیروی از بسیاری از دیگر شهرهای سراسر جهان به دنبال انعطاف‌پذیرتر کردن سیستم حمل‌ونقل خود در برابر رویدادهای بزرگ خواهد بود و با به‌روزرسانی پانِکه‌پونِکه (Paneke Pōneke)، طرح شبکه دوچرخه شهر، در حال آماده شدن برای ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری و خطوط اتوبوس «انتقالی» است تا با بهره‌گیری از روش‌های کم‌کربن، تردد در شهر را ایمن‌تر و آسان‌تر کند.

«پانِکه‌پونِکه» به‌طور یکپارچه با برنامه تحرک ولینگتون (LGWM) هم‌راستا است که مشارکتی میان دولت‌های مرکزی و محلی با حمایت اعضای «مانا فنیرا» محسوب می‌شود. مانا فنیرا به مقامات قبیله‌ای گفته می‌شود که دارای اقتدار عرفی هستند و در بخش‌های خاصی از سرزمین‌های اجدادی خود امرارمعاش می‌کنند و به‌عنوان نمایندگان مدافع این سرزمین‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند.

برنامه تحرک ولینگتون برای هماهنگ کردن سیستم‌های حمل‌ونقل و توسعه شهری در بخش مرکزی ولینگتون، جابه‌جایی افراد بیشتری با وسایل نقلیه کمتر و مقابله با بحران آب‌وهوایی تلاش می‌کند. تغییرات موقت شهر با پکیج توسعه خیابان‌های شهر و سایر طرح‌های ارائه‌شده توسط این برنامه ادغام و در سراسر شهر پیاده‌سازی می‌شود.

این طرح‌ها توسط کارشناسان فنی توسعه داده شده‌اند و از طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها و کسب‌وکارها استفاده کرده‌اند. شورای شهر ولینگتون این اقدامات را به رویکردی تطبیقی پیش می‌برد و تیم پروژه را ملزم کرده است تا پیش از پیاده‌سازی دائمی هر طرح، ابتدا با ایجاد مسیرهای موقت هر طرح را به‌طور گسترده در سطح جامعه مورد آزمون قرار دهند و در صورت دریافت بازخورد مثبت روی مسائل عملیاتی نهایی کار کنند.

لندن؛ همکاری دانش‌محور بخش‌داری‌ها برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی

همکاری دانش‌محور شورای شهر لندن و سازمان چتری لاندن‌هایر برای حمایت از برنامه‌های آب‌وهوایی «پان‌لندن»، راه را برای ارتباط دانشگاهیان و سیاست‌گذاران شهری در این زمینه تحت رهبری منطقه‌های لندن هموار کرده است. این همکاری امکان استفاده از بهترین شواهد و داده‌های موجود را برای منطقه‌های لندن فراهم می‌آورد و به شرکای آموزش عالی این برنامه مشارکتی کمک می‌کند تا نقش خود را در زمینه رهبری مدنی جامعه ایفا کنند. در این برنامه همکاری، اقدامات محلی برای مقابله با وضعیت اضطراری آب‌وهوایی با استفاده از تحقیقات دانشگاه‌های زیرمجموعه لاندن‌هایر طرح‌ریزی می‌شود و دانشگاهیان برای پیاده‌سازی طرح‌ها در دنیای واقعی و همکاری با جوامع سراسر شهر از تجربیات منطقه‌های لندن بهره خواهند برند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای شهر لندن ضمن ابزار خوشحالی از این همکاری که امکان پیوستن اقشار دانشگاهی و سیاسی را برای پیوستن به نیروهای عملیاتی طرح مقابله با تغییرات آب‌وهوایی فراهم می‌آورد، گفت: این‌گونه مشارکت‌ها باعث می‌شود همه در کنار هم در زمینه دستیابی به اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری در راستای کاهش انتشار کربن و ایجاد آینده‌ای پایدارتر و فراگیر برای شهر تلاش کنند.

کد خبر 568242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.