راه‌اندازی بستری جدید برای مدیریت سیستم‌های روشنایی هوشمند

شهرهای هوشمند آینده از قابلیت جدیدی برخوردار خواهد بود که در آن، سیستم‌های روشنایی شهری به پلتفرمی تحت عنوان Utilus مجهز خواهد شد و امکان برقراری ارتباط میان آن‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، Iveda از ارائه‌دهندگان برتر تکنولوژی شهرهای هوشمند آمریکا محسوب می‌شود که توانسته است، دسترسی به تمام استراتژی‌های سیستم‌های روشنایی هوشمند را در یک پلتفرم واحد امکان‌پذیر کند. این پلتفرم که بستر Utilus نام دارد، پس از نصب روی سیستم‌های روشنایی هوشمند شهری، امکان برقراری ارتباط میان آنان را فراهم می‌کند و شبکه‌ای به وجود می‌آورد که به ارائه افزایش خدمات شهرهای هوشمند منجر می‌شود. پلتفرم Utilus قرار است به طور آزمایشی در ژوهانسبورگ، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی، پیاده شود و در صورت موفقیت، در سایر شهرهای هوشمند جهان ترویج یابد.

بستر Utilus شامل یک مدیریت هوشمند قدرتمند و شبکه ارتباطات مش بی‌سیم مجهز به اینترنت وای‌فای 4G، 5G و سایر پروتکل‌های بی‌سیم ضروری خواهد بود و می‌تواند نظارت‌های ویدئویی، قابلیت‌های تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم نیروی هوشمند Iveda و سنسورهای دیجیتالی را برای نتیجه‌گیری بهتر با یکدیگر تلفیق کند.

راه‌اندازی بستری جدید برای مدیریت سیستم‌های روشنایی هوشمند

علاوه بر این، بستر جدید از یک سیستم باطری ذخیره انرژی قدرتمند برخوردار است که امکان عملکرد مداوم شبکه را فراهم می‌کند. این سیستم به عنوان یک شبکه کوچک عمل می‌کند که می‌تواند نیروی لازم را برای عملکرد زیرساخت‌های ضروری در هنگام نیاز فراهم آورد، ضمن این‌که از قابلیت تأمین نیروی مورد نیاز ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی نیز برخوردار است. فعالان Iveda مدعی شده‌اند که تکنولوژی‌های پیشرفته شهر هوشمند امروزی، نتیجه دو دهه تلاش و تجربه آن‌ها بر مبنای رویکردهای ابر-محور است و می‌تواند تحولات شگفت‌انگیز بیشتری در شهرهای آینده به وجود آورد.

پلتفرم Utilus سطح جدیدی از امنیت و مدیریت را برای نوآوری‌های شهرهای هوشمند به وجود می‌آورد و می‌تواند به گزارش مکان وقوع یک تصادف و حتی تشخیص کودک‌ربایی توسط سرنشینان یک خودرو منجر شود.

کد خبر 568239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.