۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
بحران آبی منطقه کاشان در سال جاری

رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از کاهش ۴۰ درصدی بارندگی و بحران آبی منطقه در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدرضا اسدی امروز چهارشنبه_ بیست‌وچهارم فروردین‌ماه در نخستین نشست خبری سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: کاشان شرایط جدیدی از نظر گرما را در ۵۰ سال گذشته تجربه می‌کند و و محدودیت ۴۰ درصدی بارندگی‌ها مدیریت مصرف آب را ضرورت بخشیده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود سه روستای رحق، ویدوج و روستایی از بخش نیاسر با قطعی آب موضعی در سال جاری روبه‌رو شوند، افزود: با اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و برنامه‌ریزی به منظور صرفه‌جویی دقیق آبی، می‌توان به ۱۲ شهر و ۶۶ روستای این منطقه را کمک کرد تا این بحران پشت سر گذاشته شود و قطعی آب نداشته باشیم.

رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان خاطرنشان کرد: کارهای سازه‌ای شرکت از یک‌سال پیش در راستای مدیریت بحران آب آغاز شده و مخازن ذخایر آبی منطقه افزایش پیدا کرده است، سایر فعالیت‌ها را با همکاری رسانه آغاز می‌کنیم تا با صرفه‌جویی اقشار مختلف مردم این بحران را نیز پشت سر بگذاریم.

اسدی تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی، دو درجه افزایش دما را منطقه کاشان خواهیم داشت که طبق برآوردها ۱۰ درصد افزایش مصرف آب را در پی دارد، چنانچه میزان مصرف آب مدیریت نشود میزان مصرف روزانه آب برای هر نفر از ۲۰۰ لیتر به ۳۰۰ لیتر می‌رسد.

وی تاکید کرد: شرایط آبی امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است و نیاز است رسانه‌ها مسائل را درست تشریح کنند و این آگاه‌سازی مردمی همت همگی را می‌طلبد.

رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با بیان اینکه کل مخازن شهری ۱۴۲ میلیون متر مکعب و مخازن روستایی ۲۰ میلیون ۴۶۵ هزار است، گفت: با تمهیداتی که برای مدیریت این بحران اندیشیده‌ایم، ۱۲ میلیون لیتر در بخش شهری و حدود دو میلیون لیتر در بخش روستایی به ذخایر آبی اضافه می‌شود که در بخش روستایی ۹ درصد و در بخش روستایی ۱۰/۵ درصد است.

کد خبر 568237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.