۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
تاسیس شهرداری‌ در شهرهای کوچک

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: طی سال۱۴۰۰ با موافقت وزیرکشور مجوز تاسیس ۴۹شهرداری جدید مطابق ضوابط تعیین شده صادر و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روند تبدیل روستا به شهر شرایطی را شامل می‌شود و درحال‌حاضر بیشتر از یک هزار و ۳۰۰ شهر در کشور وجود دارد. فرآیند تبدیل برخی روستاها به شهر به طور کامل انجام نشده و نهاد شهرداری که متولی اصلی اداره امور شهر بوده، در این شهرهای کوچک تأسیس نشده است. تأسیس شهرداری نیز همانند تبدیل شهر به روستا شرایط مشخصی دارد.

«مهدی جمالی‌نژاد» در این خصوص اظهار کرد: با تأسیس این شهرداری‌ها در اجرای تبصره ذیل ماده (۶) آئین‌نامه اجرایی قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) ماده (۱) قانون شهرداری، موافقت شده است.

وی افزود: صدور مجوز تأسیس شهرداری در این شهرها پس از تحقق تعهدات مردم و مسئولان محلی مبنی بر تأمین امکانات و تجهیزات، اراضی و ساختمان شهرداری انجام شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: به استناد ماده یک قانون شهرداری وزارت کشور می‌تواند در مناطقی که براساس تصویب کمیسیون سیاسی و دفاعی و سایر قوانین و مقررات مربوطه تحت عنوان شهر شناخته می‌شود، در صورت درخواست از طرف استانداری مربوطه و دارا بودن شرایط لازم در شهر مورد نظر نسبت به صدور مجوز تأسیس شهرداری اقدام کنند.

کد خبر 568196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.